۰ نفر

اقتصادآنلاین بررسی می‌کند؛

مخالفت با پروژه انتقال آب خزر قربانی می‌گیرد؟/ فرشچی: دلیل برکناری را نمی‌دانم

۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۲۲
کد خبر: 339184
مخالفت با پروژه انتقال آب خزر قربانی می‌گیرد؟/ فرشچی: دلیل برکناری را نمی‌دانم

ساعتی پیش برکناری معاونت محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست از سوی رسانه ها اعلام شد، که شائبه ای را با توجه به مخالفت او درباره پروژه انتقال آب خزر در بین رسانه ها مطرح کرد.

اقتصادآنلاین - منصوره محمدی؛ پروین فرشچی، معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، ساعتی پیش از سوی عیسی کلانتری، ریاست این سازمان برکنار شد. با توجه به مخالفت فرشچی با پروژه انتقال آب خزر به کویر سمنان، دلیل برکناری از سوی رسانه ها همین مساله عنوان شد. 

فرشچی، درباره علت برکناری و شایعات مطرح شده در مصاحبه اختصاصی با اقتصادآنلاین گفت: دلیل برکناری را نمی دانم و ذکر هم نشده است و مستقیما نمی توانم بگویم برکناری بخاطر مخالفت با پروژه انتقال آب خزر بوده است، اما از یک ماه گذشته زمزمه برکناری در سازمان به گوش می رسید.

او با بیان مخالفت خود نسبت پروژه انتقال آب خزر گفت: با انتقال آب بین حوزه ای در دریای خزر مخالف هستم. در دریای عمان به دلیل نیاز آبی و مهیا بودن شرایط مشکلی نیست، اما در دریای خزر استفاده از آب شیرین کن و بهره برداری از دریا ضرورت دارد، اما برای استان های ساحلی، نه برای انتقال بین حوزه ای. 

معاون سابق محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست با اشاره به مخالفت خود که از سال 92 مطرح بوده است گفت: با اجرای این طرح بخش عظیمی از جنگل های هیرکانی که میراث طبیعی این سرزمین است، از بین خواهد رفت، از طرفی اختلاف ارتفاع بین دو منطقه مبدا و مقصد بسیار زیاد است و این مساله باعث خواهد شد هزینه های عملیاتی بسیار بالا رود. بعلاوه انتقال آب برای صنعتی در مکانی که جانمایی آن اشتباه بوده است غلط است و صنعت باید در نزدیکی سواحل مستقر گردد. 

فرشچی با اشاره به موقعیت اقلیمی کشور گفت: ایران اقلیمی خشک و نیمه خشک دارد و صنایع باید در مجاورت سواحل تاسیس شوند، استقراریابی صنایع از ابتدا غلط بوده است و اشتباه را نباید با اشتباه جواب داد.