۰ نفر

عضو کمیسیون انرژی در گفت و گو با اقتصادآنلاین مطرح کرد؛

تبعات روانی، عامل بازدارنده افزایش قیمت بنزین/ قصه کارت سوختی که در راه ماند

۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۲۲
کد خبر: 339096
تبعات روانی، عامل بازدارنده افزایش قیمت بنزین/ قصه کارت سوختی که در راه ماند

باتوجه به اینکه افزایش قیمت بنزین یکی راه حلی سریع برای درمان معضل قاچاق است اما نمایندگان مجلس و حتی خود دولتی ها به دلایل متفاوتی تمایل به افزایش قیمت سوخت ندارند.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ در آخرین تلاش های صورت پذیرفته از سوی نمایندگان مجلس برای گنجاندن بندی مربوط به افزایش و یا حتی سهمیه بندی قیمت بنزین در سال آتی نیز به ثمر ننشست. در این میان هفته گذشته هشت پیشنهاد مهم درباره بنزین توسط علی مطهری نایب رئیس مجلس، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس، احمد امیرآبادی فراهانی، محمدحسین حسین زاده بحرینی، شهروز برزگرکلشانی و نصراله پژمانفر مطرح شده است که در صورت تصویب هر کدام از این پیشنهادها، قیمت و نحوه توزیع بنزین در سال ۹۸ تغییر پیدا می کرد. در این خصوص علی مطهری پیشنهاد داد تا مصرف ماهانه ۸۰ لیتر به نرخ هر لیتر هزار تومان و از مصرف ماهانه ۸۰ لیتر به بالا به نرخ هر لیتر سه هزار تومان باشد. درآمد حاصل از این بند برای اشتغال و تولید و کمک به اقشار کم درآمد اختصاص می یابد.

اما این پیشنهادات در خانه ملت نیز رد شد و نهایتا تصمیم بر این است که قیمت بنزین در سال آینده تغییری پیدا نکند. در این خصوص عبدالحمید خدری نماینده بوشهر به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در حال حاضر ظرفیت اقتصادی جامعه به گونه ای است که بار تبعات روانی این افزایش قیمت قابل توجه بوده و نمی توان موضوع سهمیه بندی و یا افزایش قیمت را مطرح کرد.

وی با بیان این مسئله که هم اکنون قیمت هر لیتر آب گرانتر از یک لیتر بنزین است گفت: با علم این موضوع اما شرایط تاب آوری اقتصادی جامعه ایجاب می کند که قیمت بنزین تغییری نداشته باشد.

این عضو کمیسیون انرژی همچنین با ابراز موافقت نسبت به سهمیه بندی و بهره برداری مجدد از کارت سوخت گفت: کارت سوخت یکی از ابزارهای کلیدی برای نظارت و پایش بر مصرف سوخت است. باوجود اینکه ما موافق استفاده از کارت سوخت بودیم و همچنین زیر ساخت های بهره برداری از آن مجددا فراهم شد اما به دلایل نامعلومی استفاده از آن به زمان دیگری موکول شد.