۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

دبیرکل اوپک: ترامپ خوش اومدی!/ کاهش تولید تا پایان 2019 ادامه می‌یابد

۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۰۲
کد خبر: 338734
دبیرکل اوپک: ترامپ خوش اومدی!/ کاهش تولید تا پایان 2019 ادامه می‌یابد

در روزهای گذشته مقامات اوپک در واکنش های جداگانه به پیام توییتری ترامپ اعلام کردند که حفظ تعادل بازار مهمترین هدف کاهش تولید نفت است و به این روند ادامه خواهند داد.

اقتصادآنلاین-لیلا میبان؛ پس از واکنش ترامپ به افزایش قیمت نفت در ماه های اخیر، اظهار نظرهای مختلفی در این باره مطرح شده است. محمد بارکیندو دبیر کل اوپک، روز گذشته در حاشیه نشستی در ریاض خطاب به رئیس جمهورایالات متحده اعلام کرد به گفت و گو برای ایجاد توازن در بازار نفت خوش آمدید.

به گزارش رویترز، بارکیندو درباره آخرین واکنش ترامپ به افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی که روز دوشنبه در یک توییت مطرح شد گفت: ایالات متحده به عنوان یکی از بزرگترین تولدیکنندگان نفت جهان، موقعیت استراتژیکی در عرضه و تقاضای نفت در بازارهای جهانی دارد.

او همچنین با اشاره به تحریم دو کشور ایران و ونزوئلا گفت مدیریت عرضه نفت با وجود تحریم این دو کشور سخت است.

خالدالفالح، وزیر انرژی عربستان نیز در واکنش به توییت ترامپ گفت ما راحت می گیریم و اعلام کرد اوپک و متحدانش با یک روند آهسته و حساب شده کاهش تولید را در دستور کار قرار دادند و ما در وهله اول به فکر ایجاد تعادل در بازار هستیم.

خالدالفالح همچنین اعلام کرد، اعضای اوپک ممکن است به کاهش تولید تا پایان سال 2019 نیاز داشته باشد و این روند را ادامه دهد.

قیمت نفت در روز دوشنبه پس از واکنش توییتری ترامپ و انتقاد از افزایش قیمت ها کاهش یافت. این اتفاق پس از آن رخ داد که اوپک و متحدانش با یک برنامه از پیش تعیین شده در ماه دسامبر برای جلوگیری از کاهش بیش از حد قیمت در بازارهای جهانی، در توافق ماه دسامبر کاهش یک میلیون و 200 هزار بشکه نفت را در دستور کار خود قرار دادند.

پس از اجرای این طرح، قیمت نفت که در سه ماهه آخر سال گذشته میلادی با افت شدید قیمت مواجه شده بود، با یک رشد 20 درصدی در سال جاری میلادی روبرو شد و این  اتفاق برای آمریکایی ها خوشایند نبود.

اما ایالات متحده هم افزایش تولید نفت را در دستور کارخود قرار داده است، رکورد تولید نفت ایالات متحده برای دومین هفته متوالی جابجا شد، ایالات متحده در هفته گذشته 12 میلیون و 100 هزار بشکه نفت تولید کردند.

به گفته تحلیلگران این افزایش تولید نفت آمریکا که بیشتر از تولیدات نفت شیل منشا می گیرد تنها یک بازی سیاسی و جنگ روانی است و در بلند مدت نمی تواند کنترل بازار را به دست گیرد.