۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد:

دومین عرضه میعانات گازی پارس جنوبی/ در این مرحله معامله‌ای صورت می‌پذیرد؟

۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۲۵
کد خبر: 337866
دومین عرضه میعانات گازی پارس جنوبی/ در این مرحله معامله‌ای صورت می‌پذیرد؟

دومین مرحله عرضه میعانات گازی فردا دوشنبه ششم اسفند ماه ۱۳۹۷ به میزان یک میلیون بشکه با قیمت پایه ۶۲ دلار و ۷۶ سنت در هر بشکه از طریق رینگ بین الملل بورس انرژی عرضه خواهد شد.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ در حالی که عرضه مرحله اول میعانات گازی و عرضه هفته های اخیر بورسی نفت خام بی خریدار مانده و به سرانجام نرسید وزیر نفت در آخرین اظهارات خود از تداوم این عرضه ها در بورس انرژی کشور خبر داد و گفت : ممکن است مدت زمانی طول بکشد تا فروش نفت در بورس جا بیفتد، اما برنامه وزارت نفت بر حمایت و عرضه هفتگی و منظم است

در این راستا دومین اطلاعیه فروش میعانات گازی روز دوشنبه ششم اسفند ماه ۱۳۹۷ از طریق شرکت ملی نفت ایران صادر شده است. در این اطلاعیه که تقریبا همسان اطلاعیه قبلی است، شرایط تسویه به دو صورت ۱۰۰ درصد ریالی نقدی و یا بصورت اعتباری و نقدی پیش بینی شده است خریداران در روش نقدی و اعتباری این امکان را دارند پس از ارائه ضمانت های لازم در فرصت ۹۰ روز پس از بارگیری نسبت به تسویه  بدهی (بخش اعتباری) اقدام نمایند.

در این مرحله قیمت پایه عرضه شصت و دو دلار و ۷۶ سنت تعیین و مقاصد صادراتی آزاد اعلام شده است (بجز فلسطین اشغالی) همچنین احجام پایه ۳۵۰۰۰ هزار بشکه ای و شیوه و مبادی تحویل از بندرعسلویه و یا به صورت کشتی به کشتی از جزیره خارک خواهد بود.

برای مطالعه جزئیات دومین عرضه میعانات گازی در بورس انرژی که توسط شرکت ملی نفت ایران منتشر شده است . فایل کامل اطلاعیه را از لینک زیر دریافت نمایید .