۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مجوز جدید مجلسی‌ها به وزارت نفت و نیرو/ افزایش قیمت برق و گاز کلید خورد

۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۴۰
کد خبر: 337139
مجوز جدید مجلسی‌ها به وزارت نفت و نیرو/ افزایش قیمت برق و گاز کلید خورد

بررسی بودجه 98 در مجلس امروز پیگیری و در جریان آن به دو وزارت نفت و نیرو مجوز داده شد تا مبالغ بیشتری از مشترکان دریافت کنند.

اقتصادآنلاین-عبدالله محمدی؛ پنجمین روز بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور در حالی امروز در مجلس پیگیری شد که،  نمایندگان در نشست علنی صبح امروز و در جریان  این بررسی ، با بند ز تبصره ۶ ماده واحده این لایحه درباره بهای برق و گاز واحد‌های مسکونی و تجاری موافقت کردند.

لازم به توضیح است، در بند مذکور آمده ؛ مطابق ماده ۱۲ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت  به هر یک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو، از طریق شرکت‌های تابعه ذی‌ربط اجازه داده می‌شود،  ماهانه از هر واحد مسکونی مشترکان گاز مبلغ دو هزار ریال، از هر واحد مسکونی مشترکان برق مبلغ یک هزار ریال و از هر یک از واحد‌های تجاری مشترکان گاز و برق مبلغ ده هزار ریال اخذ و به حساب درآمد عمومی ، نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند. برای مشترکان روستایی، مبالغ فوق‌الذکر معادل 50 درصد می¬باشد. لازم به ذکر است مبالغ فوق، مشمول مالیات به نرخ صفر می‌باشد.

گفتنی است ماده ۱۲ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ۲ عبارت است از؛ به هر یک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق شرکت‌های تابعه ذی‌ربط اجازه داده می‌شود تا مبلغی را که طبق قوانین بودجه سنواتی در قبوض گاز و برق برای هر واحد مسکونی و تجاری تعیین می‌گردد، اخذ و صرفا جهت بیمه خسارات مالی و جانی اعم از فوت و نقص عضو و جبران هزینه‌های پزشکی ناشی از انفجار، آتش‌سوزی و مسمومیت مشترکان شهری و روستایی و سکونت‌گاهی عشایری گاز و برق از طریق شرکت‌های بیمه با برگزاری مناقصه اقدام کنند.