۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

جو مثبت، سکاندار بازار طلای سیاه/ قیمت نفت بی‌اعتنا به اخبار منفی افزایش یافت

۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۵۳
کد خبر: 336682
جو مثبت، سکاندار بازار طلای سیاه/ قیمت نفت بی‌اعتنا به اخبار منفی افزایش یافت

با وجود انتشار خبر کاهش فروش خودرو در چین و افزایش خرید وسایل نقلیه الکتریکی در ماه ژانویه، افزایش قیمت نفت در بازار همچنان ادامه دارد. خوش بینی بازارهای جهانی به معاملات تجاری چین و آمریکا و کاهش عرضه نفت اوپک و متحدانش بر قیمت جهانی نفت تاثیر بیشتری گذاشته است.

اقتصادآنلاین-منصوره محمدی؛ بازارهای جهانی نفت در حالی نخستین روز هفته را آغاز کرده اند که بازار نفت تحت تاثیر بالاترین رکورد قیمت ها در سال میلادی جدید قرار دارد. قیمت نفت برنت در اولین معاملات انجام گرفته 66 دلار و 20 سنت فروخته شد که با کاهش قیمت نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته روبرو بود.

وست تگزاس اینترمدیت نیز در اولین معاملات روز دوشنبه 55 دلار و 82 سنت فروخته شد که کاهش 16 سنتی را نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته نشان می داد.

به گزارش سی ان بی سی، انتشار گزارش چین مبنی بر کاهش فروش خودرو در ماه ژانویه باعث این کاهش قیمت در اولین معاملات روز دوشنبه بوده است. کاهش فروش خودرو به معنای کاهش تقاضای نفت در دومین اقتصاد بزرگ جهان است. فروش وسایل نقلیه در ژانویه 15.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در چین کاهش یافته است و این روند کاهش همچنان ادامه دارد و چین اولین رکورد کاهش سالانه فروش خودرو را ثبت کرده است.

از سوی دیگر چینی ها در زمینه فروش خودروهای الکتریکی نیز پیشتاز هستند و فروش نسل جدید موتورهای انرژی، از جمله خوردروهای الکتریکی 140 درصد افزایش یافته است که این امر بر کاهش تقاضای خودروهایی با سوخت های فسیلی اثرگذار است.

اما با وجود انتشار این اطلاعات، بازارهای جهانی به دلیل انتشار کاهش عرضه اوپک و متحدانش، همچنین تحریم های ایالات متحده علیه ونزوئلا و ایران تحت فشار است. در نتیجه خبر کاهش فروش خوردرو در چین بر روند کاهش قیمت ادامه دار نخواهد بود.  بعلاوه امید به نتایج معاملات تجاری چین و آمریکا در هفته آتی نیز خبر کاهش فروش خودروهای چین را به حاشیه می برد.

این عوامل باعث شده است روند افزایش قیمت در ادامه معاملات روز دوشنبه از سر گرفته شود. قیمت نفت برنت  با 15 سنت  افزایش، در آخرین معاملات انجام گرفته 66 دلار و 40 سنت معامله شد. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت نیز با 28 سنت افزایش، 56 دلار و 26 سنت معامله شده است.

نفت

نفت

 بازار در این هفته در انتظار خبر معاملات تجاری چین و آمریکا است و با توجه به خوش بینی بازار مبنی بر بهبود روابط تجاری چین و آمریکا، روند صعودی قیمت تا آغزا رسمی مذاکرات احتمالا ادامه خواهد داشت.