۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس/ زنجیره خودکفایی بنزین تکمیل شد

۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۴۳
کد خبر: 336681
افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس/ زنجیره خودکفایی بنزین تکمیل شد

رییس جمهور امروزدر حالی فاز سوم پالایشگاه خلیج را افتتاح کرد که تولید بنزین در کشور به سقف 105 میلیون لیتر در روز رسید و از این حیث بیشتری در تولید بنزین ایجاد شد.

اقتصادآنلاین-عبدالله محمدی؛ همانگونه که پیش‌تراعلام شد، حسن روحانی امروز با حضور در پالایشگاه میعانات گازی پالایشگاه خلیج فارس  فاز سوم این پالایشگاه به طور رسمی افتتاح کرد.

در پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس  سقف تولید بنزین در فاز دوم ۲۴ میلیون لیتر در روز بود که در فاز سوم به ۴۵ میلیون لیتربنزین و 15میلیون لیتر گازوئیل  رسید.

تامین مالی تکمیل فاز ۳ پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس حدود ۶۰ میلیون یورو بود که درمجموع پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس ۱۹ هزار و ۲۷۱ میلیارد تومان هزینه داشته است.

گفتنی است ، این فاز کاملا به دست نیروهای متخصص داخلی ساخته و راه‌اندازی شد و زمینه‌ی اشتغال مستقیم ۳۵۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس با ظرفیت ۱۲۰ هزار بشکه در روز شامل ۳ واحد فرایندی است. بر اساس طراحی ابتدایی، تولید بنزین یورو ۵ این فاز ۱۲ میلیون لیتر در روز خواهد بود که این ظرفیت تا ۱۵ میلیون در روز قابل‌افزایش است.

در این افتتاح، مدیر عامل شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی درباره پیشرفت این پالایشگاه مطالبی ارائه داد و  گفت :  این پروژه بزرگ به چندین پروژه کوچک و هدفمند تقسیم شد و هدف آن را تولید و ایجاد درآمد و تکمیل فازهای باقی مانده تعیین کردیم. وی ادامه داد این پالایشگاه سبب جهش قابل توجه درتولید بنزین خواهد شد.

همچنین حسن روحانی پیش از حضور در این پالایشگاه،  با حضور در پالایشگاه بندرعباس از پروژه بهبود کیفیت بنزین و نفت‌گاز پالایشگاه بندرعباس نیز بهره برداری کرد.

با بهره برداری این پروژه ، کیفیت ۱۲ میلیون لیتر بنزین تولیدی این پالایشگاه به استاندارد یورو ۵ و کیفیت ۱۵ میلیون لیتر نفت‌گاز تولیدی  به استاندارد یورو ۴ تبدیل می‌شود.