۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آمریکا تحریم‌های نفتی جدید علیه روسیه اعمال می‌کند/ مخالفت غول‌های نفتی با تحریم روسیه

۲۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۳۴
کد خبر: 335879
آمریکا تحریم‌های نفتی جدید علیه روسیه اعمال می‌کند/ مخالفت غول‌های نفتی با تحریم روسیه

آمریکا در تحریم های جدید نفت روسیه علاوه بر مسدود کردن واردات نفت این کشور قصد دارد افرادی که کالا، خدمات و یا تامین مالی برای حمایت از توسعه نفت خام روسیه تامین می کنند را نیز تحریم کند اما این اقدام با مخالفت شرکت های بزگ نفت جهان از جمله شیل مواجه شده است.

اقتصادآنلاین-منصوره محمدی؛ ایالات متحده بدنبال اعمال تحریم هایی علیه روسیه است. این تحریم ها بخشی از مجازات های اجباری در نظر گرفته شده برای این کشور در سال 2018 است که شامل مسدود کردن واردات نفت روسیه به ایالات متحده و ممنوعیت وام های بانکی ایالات متحده به مسکو خواهد بود.

به گزارش اس پی گلوبال، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنرانی روز چهارشنبه اعلام کرده است که دولت ایالات متحده همچنان درباره تاثیر تحریم ها بر منافع ملی ایالات متحده فکر می کند. هدر ناوئرت می گوید: " ما با الزامات قانونی عمل خواهیم کرد، اما این فرایند زمان بر است."

مسدود کردن واردات نفت روسیه به ایالات متحده تاثیر چندانی بر قیمت نفت نخواهد داشت، اما ممنوعیت دسترسی روسیه به بدهی های بین المللی و سایر اقدامات برای جلوگیری از صادرات روسیه می تواند ضربه شدیدی به اقتصاد این کشور وارد کند.

بر اساس آخرین اطلاعات اداره اطلاعات انرژی، ایالات متحده در 11 ماه از سال 2018، حدود 317،500 بشکه در روز از محصولات تصفیه شده و 67،500 بشکه نفت خام را از روسیه وارد کرد.

دولت ترامپ تاکنون اعمال تحریم های جدید علیه روسیه را متوقف کرده است و در حال بررسی یافته های وزارت خارجه درباره نقص قوانین سلاح های شیمایی توسط روسیه  در سالسبور انگلیس است. پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اذعان کرد که قصد دارد روسیه را به دلیل استفاده از سلاح های شیمایی در سالسبور انگلیس تحریم کند.

از طرف دیگر به نوشته رویترز، سناتورهای آمریکایی روسیه را به اتهام دخالت در انتخابات ایالات متحده و تجاوز علیه اوکراین نیز در معرض اتهام قرار دارند و قصد اعمال تحریم های جدیدی بر این کشور دارند.

 این لایحه اقداماتی جدی در زمینه نفت و گاز روسیه که 40 درصد درآمد خود را از این بخش تامین می کند خواهد بود. تحریم های نفتی افرادی که کالا، خدمات و یا تامین مالی برای حمایت از توسعه نفت خام روسیه تامین می کنند را نیز شامل می شود.

پروژه های دولتی در بخش انرژی  در خارج از روسیه از جمله سرمایه گذاری در پروژه های گاز طبیعی مایع نیز شامل این تحریم ها خواهند شد.

اما شرکت های جهانی انرژی از جمله شیل، بی پی و ای ان آی با این تحریم های نفتی مخالف هستند زیرا شرکت های نفت ایالات متحده از جمله کمپانی اکسون موبیل و شرکت نفت شورون، صاحبان نزدیک به 20 درصد از سهام شرکت روزنفت هستند.