۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

الشراره تحت تسلط دولت موقت قرار گرفت/ سرانجام نامعلوم بزرگترین میدان نفتی لیبی

۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۰۰
کد خبر: 335397
الشراره تحت تسلط دولت موقت قرار گرفت/ سرانجام نامعلوم بزرگترین میدان نفتی لیبی

شب گذشته نیروهای تحت امر ژنرال خلیفه حفتر موسوم به دولت موقت تسلط بر بزرگترین میدان نفتی لیبی را از «دولت آشتی ملی» خارج ساختند.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ در آخرین ساعات شب گذشته نیروهای مسلح شرق لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر از طریق مذاکره با نگهبانان میدان نفتی «الشراره» بر آن سیطره یافته‌اند.

یکی از مقامات لیبی در این باره گفت: نیروهای حفتر از چند روز پیش وارد میدان نفتی الشراره که در اختیار دولت وفاق ملی لیبی بود شدند و با نگهبانان آن مذاکره کردند.

از سویی دیگر سخنگوی نیروهای مسلح شرق لیبی (نیروهای تحت امر ژنرال خلیفه حفتر موسوم به دولت موقت ) با انتشار توئیتی در صفحه کاربری خود نوشت نیروهای مسلح شرق لیبی روز دوشنبه به صورت مسالمت آمیز و بدون درگیری توانستند بر میدان نفتی الشراره و تمام تاسیسات اصلی مسلط شوند.

سخنگوی نیروهای مسلح شرق لیبی افزود هم اکنون نیروهای امنیتی با هماهنگی مدیریت میدان نفتی الشراره در تلاش برای تامین امنیت این میدان هستند.

این در حالی است که مسئولین دولت وفاق ملی لیبی تاکنون در این باره اظهارنظری نکرده اند. گفتنی است الشراره بزرگترین میدان نفتی لیبی بوده که در 900 کیلومتری جنوب طرابلس واقع شده و روزانه 315 هزار بشکه نفت از آن استخراج می‌شود.

گروه های مسلح از حدود دو ماه پیش در اعتراض به اقدام دولت آشتی ملی مبنی بر به حاشیه راندن منطقه آن ها استخراج نفت از میدان الشراره را متوقف کرده بودند. گفتنی است لیبی پس از انقلاب 17 فوریه 2011 با مشکلاتی همچون ناامنی و بحران سیاسی شدید مواجه بوده است. این کشور درحال حاضر دولت متمرکزی ندارد.

این کشور دارای دو دولت مستقل به نام‌های «دولت آشتی ملی» با حمایت سازمان ملل و «دولت موقت» توسط پارلمان حامی ژنرال خلیفه حفتر در شهر البیضا در شرق تشکیل شده است.