۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

شناسایی اخلالگران حوزه پتروشیمی در استان یزد/ متهمان اصلی دستگیر شدند

۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۲۰
کد خبر: 333720
شناسایی اخلالگران حوزه پتروشیمی در استان یزد/ متهمان اصلی دستگیر شدند

پس از بررسی پرونده‌های مربوط به مفسدان و اخلال گران اقتصادی ، امروز وزارت اطلاعات از کشف و متلاشی شدن یه شبکه متخلف پتروشیمی در استان یزد خبر داد.

اقتصادآنلاین- عبدالله محمدی؛ وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای از شناسایی و دستگیری اخلال گران حوزه پتروشیمی در استان یزد خبر داد.

این شبکه که فعالیت‌های سازمان یافته‌ای را انجام می‌داد منجربه ایجاد اخلال در نظام اقتصادی کشور در حوزه پتروشیمی می‌شد که مرکز آن‌ها استان یزد بوده  و در نهایت با انجام عملیات های اطلاعاتی، شناسایی و متلاشی شد.

در اطلاعیه روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات  آمده است: سربازان گمنام امام زمان(عج)، یکی از بزرگترین شبکه‌های دلالی و اخلال گر محصولات پتروشیمی را متلاشی کردند. این شبکه غیرقانونی به صورت سراسری به ویژه در استان های تهران،خراسان رضوی،گیلان،قم،مازندران،گلستان،کهگیلویه و بویراحمد و قزوین فعالیت داشتند و درصدد ایجاد تقاضای کاذب در بازار بودند.

گفتنی است حجم تخلفات مالی این شبکه حدود 500 میلیارد تومان برآورد و اعلام شده است که با تلاش بی وقفه سربازان گمنام امام زمان (عج) علاوه بر کشف ده هزار تن محصولات پتروشیمی ،14 نفر از عوامل اصلی این شبکه دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شده اند.

گفتنی است متخلفان با راه اندازی ۷۳ شرکت صوری و کاغذی، مواد اولیه پتروشیمی را با قیمت یارانه ای خریداری و در بازار به قیمت آزاد می فروختند و تاکنون گردش مالی کشف شده  آن‌ها از این طریق 3هزار میلیارد ریال بوده است.

همچنین وزارت اطلاعات اعلام کرد؛ تحقیقات تکمیلی درباره این پرونده در حال اجرا و برخورد جدی با سایر مفسدان اقتصادی به ویژه برهم زنندگان امنیت اقتصادی جامعه در دستور کار می‌باشد.