۰ نفر

با حضور وزیر نیرو؛

عملیات ساخت نیروگاه لاذقیه در سوریه آغاز شد

۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۰۹
کد خبر: 332737
عملیات ساخت نیروگاه لاذقیه در سوریه آغاز شد

ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی 540 مگاواتی در لاذقیه به همراه یک خط لوله انتقال گاز 75 کیلومتری با حضور وزیر نیروی ایران و وزیر برق سوریه رسما آغاز شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، همزمان با سفر هیئت بلندپایه اقتصادی ایران به سوریه، مراسم آغاز ساخت نیروگاه لاذقیه با حضور وزرای نیرو و برق دو کشور برگزار شد.

در این مراسم که با حضور رضا اردکانیان، وزیر نیروی جمهوری اسلامی و زهیر خربوطلی، وزیر برق سوریه برگزار شد، آغاز مراحل ساخت لاذقیه رسما کلید خورد. 

قرار است نیروگاه سیکل ترکیبی لاذقیه با ظرفیت ۵۴۰ مگاوات ، ظرف مدت ٣٤ ماه ساخته شود. این طرح به همراه خط انتقال لوله گاز به طول ٧٥ کیلومتر از بانیاس به لاذقیه ساخته خواهد شد . هزینه مالی این پروژه به صورت مشترک از سوی وزارت برق سوریه و طرف ایرانی تامین خواهد شد. 

قرارداد اجرای  طرح نیروگاه لاذقیه پیش از این برای نیروگاه سویدیه سوریه به امضا رسیده بود که به دلیل وقوع جنگ در این کشور اجرای آن متوقف شد.

بر اساس مذاکرات انجام شده موافقت شد تا محل این نیروگاه در شرایط صلح تعویض و به منطقه لاذقیه منتقل شود و در جریان مذاکرات چندی پیش وزاری نیروی ایران و برق سوریه در تهران، قرارداد راه‌اندازی این نیروگاه میان ایران و سوریه به امضا رسید.

بر اساس این قرارداد ایران ساخت یک نیروگاه سیکل ترکیبی 540 مگاواتی در لاذقیه به همراه یک خط لوله انتقال گاز را برعهده گرفت که امروز مراحل اجرایی آن رسما آغاز شد.

هیات اقتصادی ایران به سرپرستی اسحاق جهانگیری روز گذشته وارد سوریه شد. در جریان دیدار معاون اول رئیس جمهور از سوریه، طرفین به توافقات زیادی در خصوص همکاری‌های اقتصادی رسیدند. در این سفر که وزیر نیروی ایران نیز در آن حضور دارد، طرفین در راستای اجرای پروژه های برق رسانی و ساخت نیروگاه با یکدیگر رایزنی داشتند.