۰ نفر

نطق انتقادی حاجی‌دلیگانی از چهار وزیر

۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۰۴
کد خبر: 332685
نطق انتقادی حاجی‌دلیگانی از چهار وزیر

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در انتقاد به وزیر نفت ادعا کرد: آقای زنگنه شما کشور را از صدها میلیارد دلار درآمد محروم کرده‌اید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز خطاب به رئیس جمهور ادعا کرد: بدانید که می‌دانید، کلید اقتصاد کشور در خصوص تحریم‌ها در دست وزیر نفت است. آقای زنگنه کلید را گرفته و همه درب‌ها را قفل کرده و کلید را هم در جیب خود گذاشته است. ایشان روابط نفتی ما را با شرکا برهم زده است.

وی مدعی شد: آقای زنگنه قرارداد ما با چین که طالب یک میلیون بشکه نفت ما بود و قراردادهای گازی ما را با پاکستان و هند برهم زده است. ما از طریق این کشورهای همسایه مانند ترکمنستان، ترکیه و عراق به خوبی می‌توانستیم و می‌توانیم تحریم‌های آمریکا را بی‌اثر کنیم، اما آقای زنگنه روابط نفتی و گازی ما را دچار مشکل کرده است. آنچه از این قفل کردن درب‌ها می‌فهمیم این است که می‌خواهند به مردم ایران فشار بیاورند تا نظام را تسلیم آمریکا کنند که البته کور خوانده‌اند. شما و ایشان امید به وعده‌های پوچ آمریکا و اروپا بستید و روابط نفتی و گازی ما را با شرکای سنتی برهم زدید.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای روحانی اگر بر این جمله خود صادق هستید که می‌خواهید مشکلات اقتصادی کشور را حل کنید، پس کلید اقتصاد را از آقای زنگنه که ضربات مهلک و تاریخی به کشور و مردم ایران زده‌اند و کشور را از صدها میلیارد دلار درآمد محروم کرده‌اند پس بگیرید.

حاجی‌دلیگانی عنوان کرد: آقای شریعتمداری اگر دشمن‌ترین مردم ایران می‌خواست مردم را در خصوص سبد کالا ناراحت کند بیش از این روش شما مردم ناراحت نمی‌شدند. هرچه در این خصوص گفتید عمل نکردید. یک بار گفتید درآمد زیر سه میلیون تومان سبد کالا دریافت می‌کند چرا این کار را نکردید؟ یک بار گفتید به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی این سبد تعلق می‌گیرد، پس چرا اینگونه نشد؟ شما باید افرادی را که هیچ درآمدی نداشته‌اند در این خصوص مورد توجه قرار می‌دادید. چرا از تأمین اجتماعی در دولت دفاع نمی‌کنید؟ ۵۰ هزار میلیارد که بخشی از طلب تأمین اجتماعی از دولت بود در بودجه ۱۳۹۷ مصوب شده بود ولی عملی نشد. چرا ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه را که برای متناسب‌سازی حقوق و مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی است دنبال نمی‌کنید؟

وی ادامه داد: آیا می‌دانید دریافتی عمده بازنشستگان کارگری چقدر است؟ آیا با دریافت ۴۲۰ هزار تومان در ماه یا با درآمد ۸۰۰ هزار تومانی و یا یک میلیون تومانی می‌شود زندگی کرد؟ آقای شریعتمداری این راه را هم قطع کنید و همه را تحت پوشش کمیته امداد ببرید.

حاجی دلیگانی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: آقای حجتی مردم از نوع مواجهه شما با موضوع قیمت گوشت ناراحت هستند، چرا برای جلوگیری از قاچاق دام خصوصاً قاچاق دام مولد اقدامی نکردید؟ چرا در شکستن انحصار واردات خوراک دام کاری نمی‌کنید؟ آقای رئیس جمهور در حالی که امهال سه ساله وام کشاورزان را تصویب کردید، چرا از ۱۴ هزار میلیارد اعتبار مورد نیاز فقط ۲۰۰۰ میلیارد تخصیص شد؟

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: آقای بطحائی به جای طرح مطالبی مانند معلم تمام وقت، پیمانی شدن دانشجویان دانشگاه فرهنگیان همت کنید اعتبار سرآمد مدارس تأمین شود و لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان که در قانون برنامه ششم توسعه به آن مکلف هستید را دنبال کنید. باید مطالبات فرهنگیان مانند دیگر کارکنان دولت پرداخت شود. جلوی خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش را که موجب ضربه مهلکی به نظام تعلیم و تربیت است را بگیرید.