۰ نفر

عضو کمیسیون انرژی به اقتصادآنلاین خبر داد؛

شرط وشروط مجلسی‌ها برای افزایش قیمت برق/ انرژی‌های تجدیدپذیر از افزایش قیمت برق منتفع می‌شوند

۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۳۰
کد خبر: 332367
شرط وشروط مجلسی‌ها برای افزایش قیمت برق/ انرژی‌های تجدیدپذیر از افزایش قیمت برق منتفع می‌شوند

در جلسه روز گذشته کمیسیون انرژی مجلس در حالی افزایش قیمت برق از مجموعه حامل های انرژی کلید خورد که وزارت نیرو مکلف به تخصیص 10 درصد از منابع حاصل از این افزایش قیمت به کمیته امداد امام خمینی(ره) در جهت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در روستاها شد.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ عصر روز گذشته اعضای کمیسیون انرژی طرحی را تصویب کردند که طی آن وزارت نیرو مکلف به انجام اموری در خصوص انرژی های تجدیدپذیر شد.

در این رابطه یکی از اعضای کمیسیون به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: روز گذشته در کمیسیون انرژی طرح الحاق تبصره به ماده پنج قانون حمایت از صنعت برق کشور به تصویب رسید. این طرح چندی پیش توسط برخی از اعضای کمیسیون مطرح شده بود.

خادمی در خصوص کلیات این طرح گفت: نمایندگان در صورتی افزایش قیمت برق را مجاز می دادند که این افزایش با شیب ملایم و آرام باشد. همچنین دیگر موضوع مطرح شده در این کمیسیون،تخصیص 20 درصد از محل افزایش قیمت برق به کمیته امداد امام خمینی بود.

البته گفتنی است این مبلغی که از محل افزایش قیمت برق به کمیته امداد امام خمینی تخصیص می یابد بایست صرف پیشبرد طرح بهره مندی از انرژی های تجدیدپذیر در روستاها شود. در این کمیسیون بر سر موضوعات مطرح شده بحث هایی انجام شد که نهایتا با تخصیص رقم 10 درصد از عواید حاصل از افزایش قیمت برق به طرح های انرژی تجدیدپذیر موافقت شد.

به گفته این نماینده مجلس مقرر شد که بهای برق در اختیار این وزارت نیرو بوده و این وزارت خانه مکلف به پرداخت 10 درصد از عواید حاصل از افزایش نرخ برق به کمیته امداد شد.