۰ نفر

حقوق مدیران هلدینگ خلیج فارس

۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۳۷
کد خبر: 331920
حقوق مدیران هلدینگ خلیج فارس

چندی پیش بود که جمعی از کارکنان هلدینگ خلیج فارس با نامه ای گلایه آمیز به نحوه مدیریت حاکم براین هلدینگ از ربیعی و یارانش انتقاد کرده بودند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میز نفت ، چندی پیش بود که جمعی از کارکنان هلدینگ خلیج فارس با نامه ای گلایه آمیز به نحوه مدیریت حاکم براین هلدینگ از ربیعی و یارانش انتقاد کرده بودند. در کناراین نامه جدولی تحت عنوان حقوق و مزایای یاران همراه ربیعی نیز منتشر شده بود که نشان می‌داد یازده مدیری که به انتصاب ربیعی بر مسند مدیریت در هلدینگ تکیه زده اند بیش از ۳۰ میلیون تومان در ماه دریافتی داشته اند.

البته در آنزمان "نفتی‌ها" به دلیل نبود مستندات لازم تنها به اشاره ای کوچک به این جدول اکتفا کرد. چراکه ربیعی مدیرعامل متروئی هلدینگ خلیج فارس در زمان حضورش در این هلدینگ و در سخنرانی‌های مداوم خود بارها بر بالابودن نرخ حقوق برخی از مدیران و درعین حال کارکنان اشاره کرده بود و عملکرد حاکم براین هلدینگ نیز طی این ماه‌ها هم حکایت از تلاش وی بر کاهش رقم‌های حقوقی و درعین حال اضافه کارها و پاداش‌های کارکنان این مجموعه داشت. بنابراین "نفتی‌ها" ترجیح داد تا در نبود مستندات لازم قضاوتی دراین خصوص نداشته باشد.

اما این‌بار طی ارسال تمام مستندات لازم در خصوص ۱۰ مدیر نزدیک ربیعی که پس از روی کارآمدن وی به این هلدینگ کوچ کرده اند و بعضا پیش از آن هیچگونه پیشینه تخصصی دراین صنعت نداشته اند حکایت از رقم‌های نجومی دارد که البته شایعات این رقم‌ها را تنها پایه دریافتی این مدیران می‌دانند و تاکید دارند که پاداش‌ها و ماموریت‌ها و ... از طریق چکی دیگر به این مدیران پرداخت می‌گردد. با اینحال به دلیل آنکه "نفتی‌ها" تنها قراردادهای امضاء شده میان ربیعی و این مدیران را در اختیار دارد تنها گوشه اشاره خواهد داشت به رقم های نجومی که این مدیران آنهم در شرایط امروز اقتصاد کشور دریافت می‌کنند.

از سویی دیگر باید به این نکته اشاره نمود که چهارتن از این مدیران در حال حاضر بازنشسته هستند و حقوق بازنشستگی نیز دریافت می‌کنند. درعین حال دراین قراردادها یک نکته قابل تامل است اینکه یک مشاور نیز دراین لیست قرار گرفته که به دلیل مشاوره دادن خود به ربیعی ماهیانه ۱۹ میلیون و هشتصد هزار تومان به عنوان پایه حقوق خود دریافت می‌کند.

ازسویی دیگر یکی دیگر از مدیران ربیعی با پایه حقوق ۲۲ میلیون تومانی مشغول کاراست که این امر کاملا نقض قوانین دولتی تلقی می‌شود. چراکه براساس آخرین مصوبه زنگنه وزیرنفت سقف حقوق پرداختی به کارکنان در شمال ۱۹ میلیون تومان و در جنوب با احتساب ۳۰ درصد کار در شرایط سخت ۲۴ میلیون ۷۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

همچنین گفته شده که این میزان دریافتی شامل حقوق، مزایای مستمر و غیر مستمر به هر عنوان پس از کسر مالیات و کسورات قانونی دیگر است.

هلدینگ خلیج فارس نیز به جهت آنکه خصولتی محسوب میگردد و بخش زیادی از سهام آن مستقیم و غیرمستقیم تحت مدیریت دولت است می‌بایست تابع این قوانین باشد.

با اینحال این قراردادها که تا ۲۹ اسفندماه سالجاری منعقد گردیده در شرایطی است که طبق دستور مدیریت هلدینگ خلیج فارس اضافه کاری و پاداش کارکنان این مجموعه به شدت کاهش یافته است تا ازاین جهت بتوان صرفه جوئی‌های لازم را مبذول داشت!

هلدینگ خلیج فارس

هلدینگ خلیج فارس

هلدینگ خلیج فارس