۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد:

هشدار سازمان هواشناسی درباره آب گرفتگی معابر در غرب و جنوب غربی کشور/ نیمه اول بهمن، دوره طلایی بارش‌های زمستان 97

۶ بهمن ۱۳۹۷، ۹:۵۶
کد خبر: 331855
هشدار سازمان هواشناسی درباره آب گرفتگی معابر در غرب و جنوب غربی کشور/ نیمه اول بهمن، دوره طلایی بارش‌های زمستان 97

جبهه هوای سردی که از روز یکشنبه به کشور وارد میشود ، سبب بارشهای گستردهای در سطح کشور خواهد شد. شدت بارش ها برای غرب کردستان، ایلام، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد پیش بینی شده است.

اقتصادآنلاین-منصوره محمدی؛ به پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، از بعداز ظهر یکشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، اکثر نقاط کشور جوی ابری و بارانی را تجربه خواهند کرد.

به گزارش سازمان هواشناسی، این سامانه بارشی ابتدا نواحی غرب، جنوب غرب و شمال غرب کشور را پوشش خواهد داد و به تدریج و از روز دوشنبه شمال شرق و نواحی مرکزی را درگیر خواهد کرد، در روز سه شنبه در اکثر نواحی کشور حاکم و به تدریج از روش چهارشنبه از مرزهای شرقی کشور خارج خواهد شد.

نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با اقتصادآنلاین گفت شدت بارش‌ها در روز دوشنبه در غرب کردستان، ایلام، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد خواهد بود. در این روز شاهد آب گرفتگی معابر، طغیان و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها در این استانها خواهیم بود. در مناطق کوهستانی نیز کولاک برف به سبب بارش برف و وزش شدید باد را خواهیم داشت.

سازمان هواشناسی برای جنوب غرب کشور و خلیج فارس نیز رگبار و رعد وبرق همراه با وزش باد شدید پیش بینی کرده است.

بارش ها در استان تهران از یکشنبه شب آغاز و تا صبح سه شنبه ادامه خواهد داشت.  بدین ترتیب هوای تهران از غبار صبحگاهی خارج و در شرایط پایدار قرار خواهد گرفت. صبح چهارشنبه با خروج جبهه هوای بارانی و پایداری جو، هوای سردی بر شهر تهران حاکم خواهد بود.

به گفته دادگر، کارشناس هواشناسی، نیمه اول بهمن، دوره طلایی بارش های زمستان سال 97 خواهد بود. ناو عمیق مستقر بر روی شبه جزیره بالکان، دریای مدیترانه و دریای سیاه خبر از ارسال پی در پی امواج بارشی به بخشهای مختلف کشور از سوی غرب میدهد که در نیمه اول بهمن منجر به بارشهای متناوبی در سطح کشور خواهد شد.