۰ نفر

مخالفت معاون سازمان محیط‌زیست ایران با انتقال آب خزر به سمنان

۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۴۸
کد خبر: 331786
مخالفت معاون سازمان محیط‌زیست ایران با انتقال آب خزر به سمنان

یکی از معاونان سازمان حفاظت محیط زیست ایران اعلام کرد انتقال آب دریای خزر به سمنان از نظر اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی این طرح توجیه‌پذیر نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، پروین فرشچی، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ایران درباره طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان گفت: اگر قرار باشد این اقدام براساس شروط محیط‌ زیست انجام شود، قطعا به این نتیجه خواهند رسید که از نظر اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی این طرح توجیه پذیر نیست.

 وی در این زمینه همچنین اظهار داشت:

"انتقال آب دریای خزر به سمنان یک مسئله بسیار مهم و حساسی است و اکوسیستم بسیار شکننده و حساسی دارد. مسیر انتقال نیز مسیر بسیار حساسی است. طبیعتا هر بهره‌برداری هنگفتی به این صورت اثرات زیست‌محیطی خواهد داشت و نمی‌توان این اثرات را کتمان کرد".

گفتنی است حسن روحانی رئیس جمهور ایران ماه گذشته در جمع مردم سمنان اعلام کرد که از نظر دولت تمام مسائل بحث انتقال آب از شمال کشور به این استان حل شده است.

احمد همتی، نماینده سمنان در مجلس ایران نیز 28 روز پیش تصریح کرد: وزارت نیرو با انتقال این آب موافقت کرده و بحث اداری آن هم انجام شده است.

عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست ایران نیز هفته گذشته اعلام کرد: موضوع انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی (استان سمنان) در مرحله طرح مطالعاتی است.

این طرح درحالی توسط دولت ایران ایران با جدیت دنبال می شود، که علاوه بر پروین فرشچی، چند نماینده استان مازندران و کارشناسان محیط‌زیست مانند ناصر کرمی و اعظم بهرامی و غیره شدیدا از آن انتقاد کرده اند.