۰ نفر

عضو کمیسیون تلفیق مطرح کرد؛

یک بام و دو هوای مجلسی‌ها بر سر سهمیه‌بندی بنزین/ سرانجام چه خواهد شد؟

۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۰۸
کد خبر: 330888
یک بام و دو هوای مجلسی‌ها بر سر سهمیه‌بندی بنزین/ سرانجام چه خواهد شد؟

اخبار سهمیه بندی بنزین چندروزی است بحث سر زبان اکثر نمایندگان مجلس است. دراین بین هرروز اخبار متفاوتی به گوش می‌رسد. تا آن‌جا که امروز مطرح شد هیچ چیز مشخص نیست.

اقتصادآنلاین - عبدالله محمدی؛ در حالی که دیروز و امروز اخباری مبنی بر وصول طرح و همچنین ارائه جزییات سهمیه بندی بنزین از سوی برخی از نمایندگان  مطرح شد و شکل جدی به خود گرفت.

 اما یکی ازاعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه98 گفت: هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده و بایستی کمیته‌ای تشکیل و موضوع درآن بررسی شود.

این درحالی است که سخنگوی کمیسیون انرژی از ارائه این طرح و جزییات آن خبر داد و همچنین یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی هم  به این اخبار مهر تایید زد، همچنین از اعطای یک لیتر بنزین در روز به هر شهروند ایرانی صحبت شد. آن‌ها به این نکته اشاره کردند که هر کدملی یک سهمیه بنزین خواهد داشت.

برخی از بندها این طرح به این شرح می‌باشد؛ 

در ماده ۱ این طرح آمده است که دولت موظف است دو ماه بعد از لازم‌الاجرا شدن این قانون سهمیه‌بندی بنزین را بر مبنای هر ایرانی روزانه یک لیتر اعمال کند. 

   همچنین وزارت نفت موظف است سامانه بورس الکترونیک معاملات بنزین سهمیه‌بندی را ایجاد و امکان خرید و فروش بنزین مازاد بر نیاز شهروندان را فراهم کند. 

جایگاه‌های سوخت موظفند بنزین آزاد را بر مبنای قیمت این سامانه به فروش برسانند.

 اما امروز عضو کمیسیون تلفیق، محمود نگهبان سلامی اظهارداشت: هنوز تصمیمی برای سهمیه بندی بنزین اتخاذ نشده وکمیته‌ای در این کمیسیون  برای بررسی این مسئله تشکیل شده که قرار است پیشنهادات مختلف را با هماهنگی دولت مورد بررسی قرار دهند و پس از جمع بندی، آن را به کمیسیون تلفیق ارائه کند.

به گفته وی، اختصاص سهمیه بنزین به خود افراد، دونرخی شدن بنزین و سناریوهای مختلف دیگر در راستای سهمیه بندی بنزین در این کمیته مطرح است که نهایتا جمع بندی این کمیته هفته جاری در کمیسیون تلفیق مطرح و در این باره تصمیم‌گیری خواهد شد.