۰ نفر

با برودت هوا در استان خراسان شمالی؛

سوء مدیریت شرکت ملی گاز در تامین مصارف خانگی و صنایع پُررنگ‌تر شد/ قطع گاز دو مجتمع مهم صنعتی خراسان ارمغان مدیریت جدید در گاز

۲۹ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۰۷
کد خبر: 330317
سوء مدیریت شرکت ملی گاز در تامین مصارف خانگی و صنایع پُررنگ‌تر شد/ قطع گاز دو مجتمع مهم صنعتی خراسان ارمغان مدیریت جدید در گاز

معاون امور بهره برداری شرکت گاز استان خراسان شمالی، به خانواده‌ها برای ادامه روند قطع گاز و ضربه به اقتصاد استان هشدار داد. این شرکت با وجود برگزاری مانور قطع گاز، از پس مدیریت تامین آن در اولین سرمای زمستان برنیامده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، افتخاری معاون امور بهره برداری شرکت گاز خراسان شمالی اعلام کرد به دلیل سرمای شدید و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی، گاز کارخانه سیمان بجنورد قطع و مصرف نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان محدود شد. 

خراسان شمالی از استانهای کوهستانی درکشور است که همیشه زمستانهای سردی را پشت سر می‌گذارد. 

قطعی گاز مجتمع‌های صنعتی در حالی اتفاق افتاد که هنوز یک ماه هم از برگزاری مانور فرضی قطع گاز در این استان نگذشته و به گفته مسئولان در این برنامه تمامی احتمالات خرابکاری و افت فشار در تاسیسات مورد بررسی  و چگونگی وصل گاز در کمترین زمان ممکن در شرایط ایمن تمرین شد. اما ظاهرا شرکت گاز استان خراسان شمالی، از پس اولین سرمای زمستان این استان برنیامده است. 

به گزارش ایرنا، افتخاری بدون در نظر گرفتن نقش شرکت گاز در مدیریت این شرایط، افزایش مصرف خانگی را دلیل این قطعی عنوان کرد و به شهروندان خراسانی هشدار داد بیتوجهی بخش خانگی به صرفه جویی، شرکت گاز را ناگزیر به قطع و یا محدودسازی بیشتر مصرف بخش صنعتی خواهد کرد که به اقتصاد استان ضربه خواهد زد. 

افتخاری مصرف روزانه گاز استان خراسان شمالی را 7.5 میلیون متر مکعب اعلام کرد که از این میزان، 5 میلیون آن مربوط به مصارف خانگی است. 

وی در حالی بار مسئولیت را به دوش مصرف کننده خانگی انداخت که مجموع مصرف روزانه گاز چهار واحد صنعتی بزرگ نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان(2 میلیون متر مکعب)، پتروشیمی (1 میلیون و 400 مترمکعب،) آلومینای جاجرم و سیمان بجنورد (1 میلون و 200مترمکعب )، در روزهای عادی سال 4میلیون و 600 مترمکعب است. در واقع در شرایط عادی مصرف گاز خانگی 2میلیون و 900مترمکعب  و مابقی مربوط به مصارف صنعتی است.

 با توجه به پیک مصرف گاز در ماههای سرد که به نظر نمی رسد از دو ماه بیشتر در سال تجاوز کند، شرکت گاز چگونه در پیشبینی و مدیریت مصرف گاز در دو بخش خانگی و صنعتی ، ناتوان است؟