۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

حرکت آهسته روسیه در کاهش تولید نفت/ عربستان بیش‌از روسیه بر کاهش تولید اصرار دارد

۲۴ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۴۳
کد خبر: 329052
حرکت آهسته روسیه در کاهش تولید نفت/ عربستان بیش‌از روسیه بر کاهش تولید اصرار دارد

وزیر انرژی عربستان در نشست ابوظبی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط عربستان و دیگر کشورها در ایجاد تعادل در بازار گفت، کاهش تولید نفت روسیه کمتر از حد انتظار ماست، اما به هر حال آن‌ها نیز کاهش تولید را شروع کرده اند و مطمئنیم به اقدامات مثبت خود در به تعادل رساندن بازار ادامه خواهند داد.

 به گزارش خبرنگار بین‌الملل اقتصاد آنلاین،  وزیر انرژی عربستان سعودی در مصاحبه امروز خود با سی ان بی سی اعلام کرد که اقدامات مثبت اوپک و ملل همراه در کاهش تولید نفت، منجر به تعادل بازار در سال 2019 میشود. هرچند که کاهش تولید از سوی برخی با سرعت کندتری نسبت به آنچه پیشبینی شده بود رخ داده است.

وزیر انرژی عربستان در نشست نفتی ابوظبی در خصوص اقدام بزرگترینتولیدکننده نفت اوپک در ایجاد تعادل بازار در سال میلادی جاری گفت: "ما قبلا هم اقداماتی را انجام دادیم و به اندازه کافی هم انجام دادیم! نه تنها پادشاهی عربستان، بلکه دیگر کشورها نیز، آنچه که از امارات شنیدهام و همکارانم در عراق، همگی اقداماتی را انجام دادهاند. "

او همچنین به عملکرد بزرگترین تولیدکننده نفتی غیر اوپک، روسیه اشاره کرد و گفت: "روسیه کاهش تولید نفت را شروع کرد که کمتر از چیزی که من انتظار دارم است، به هر حال آنها کاهش تولید را شروع کردند. و مطمئن هستم، همانگونه که در سال 2017، اقداماتی را انجام دادند، باز هم همکاری مثبتی در به تعادل رساندن مجدد بازار نفت خواهند داشت. "

روسیه مخالف کاهش بیش از این مقدار نفت خود است زیرا رشد اقتصادی این کشور به شدت وابسته به صادرات نفت خام است. روسیه در ابتدا کاهش خروجی نفت را بیشتر بر دوش عربستان انداخت. بزرگترین متحد اوپک که در سال 2016، به منظور تثبیبت قیمت نفت یک توافقنامه همکاری با ریاض امضا کرد، گفته است نفت با  قیمت بشکهای 60 دلار، برای تامین نیازهای اقتصادی آن‌ها کافی است. مسکو در دسامبر اعلام کرد که تولید خود را در ماه ژانویه بین 50 تا 60 هزار بشکه در روز کاهش میدهد، در حالی که عربستان تولید خود را 900 هزار بشکه در روز کاهش داده است.

گفتنی است در سال 2017، در حالی که اوپک و متحدانش  برای کاهش تولید به توافق رسیدند، روسیه گامهای کوچکی در این زمینه برداشته است.