۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

ترامپ در مقابل اوپک انصاف را رعایت کند/ خواهان نوسان قیمت نفت نیستیم

۲۳ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۳۰
کد خبر: 328801
ترامپ در مقابل اوپک انصاف را رعایت کند/ خواهان نوسان قیمت نفت نیستیم

وزیر نفت عمان با انتقاد از سیاست های ترامپ از وی خواست در مقابل اوپک انصاف را رعایت و از اظهار نظرهای مداخله گرایانه در این سازمان نفتی اجتناب ورزد.

به گزارش خبرنگار بین الملل اقتصادآنلاین، وزیر نفت عمان در تازه ترین اظهارات خود گفته است بر این باور است که ترامپ نسبت به اوپک انتقادات مقرضانه  و نادرستی داشته است.

محمد بن حمد الرحمی، هم صدا با دیگر وزرای نفت و انرژی حوزه خلیج فارس، با تاکید بر درخواست خود مبنی بر از میان برداشتن خصومت های سیاسی با رهبران آمریکا اظهار داشت که مشتاق است تا تردیدهای بین طرفین از میان برداشته شود.

الرحمی در جریان نشست مجمع جهانی انرژی در ابوظبی به خبرنگار سی ان بی سی  گفت: "ترامپ گاهی اصلا بی طرف نبوده است! او فکر می کند نماینده مردم آمریکا است و این دلیلی است بر هر آنچه انجام می دهد.

هیچ کس خواهان این نوسانات قیمت نیست، من مطمئن هستم ترامپ هم پذیرای نوسانات نیست، زیرا مدیریت این وضعیت پرنوسان سخت است. "

پیش تر ترامپ با انتقاد از 14 عضو سازمان مدیریتی نفت (اوپک)، به آنها تاکید کرده است که قیمت نفت را پایین نگه دارند. او در توییتی در اکتبر گذشته گفته بود:"اوپک ما را آشفته کرده است"

در دسامبر سال گذشته اعضای اوپک به همراه روسیه تصمیم گرفتند تا تولید نفت خام خود را به منظور جلوگیری از کاهش قیمت نفت، روزانه 1.2 میلیون بشکه کاهش دهند که این اتفاق باعث خشم ترامپ شد.

وزیر نفت عمان گفت: "متاسفانه سیاست هایی وجود دارد؛ که گاهی مردم را مجبور میکند به رسانه های اجتماعی برای بیان وضعیت خود روی بیاورند و این واقعیت امروز ماست."

وزیر نفت عمان ابراز امیدواری کرد که با واشنگتن به توافقی برسند تا در بازارهای نفتی، نیازهای یکدیگر را برآورده کنند، هرچند که گفتن این سخن در تئوری بسیار آسانتر از عمل است!

بن حمد الرحمی در ادامه گفت: " امیدوارم بتوانیم با یکدیگر نشستی داشته باشیم و به تبادل نظر بپردازیم، هرچند که ظاهرا نمی توانم این کار را انجام بدهم، اما بهترین راه این است که به گفتگو بنشینیم و نقاط اشتراک را پیدا کنیم."

عمان روزانه 900 هزار بشکه نفت تولید می کند که کمتر از یک دهم تولید نفت عربستان صعودی است. پیش بینی می شود که رشد اقتصادی عمان در سال 2019 آهسته باشد و ارزش ریال عمان نیز تحت فشار قرار گیرد.