۰ نفر

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت؛

کنترل کامل گازهای گمشده 10سال زمان می‌برد/ الزام مشترکین جدید به نصب کنتورهای هوشمند

۲۲ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۴۱
کد خبر: 328678
کنترل کامل گازهای گمشده 10سال زمان می‌برد/ الزام مشترکین جدید به نصب کنتورهای هوشمند

باتوجه به اینکه سه پارامترخطای اندازه گیری، انشعابات غیر مجاز و نبود کنتورهای ارتقا یافته در میزان گازهای گمشده موثر هستند، مومنی مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز از الزام مشترکین جدید به نصب کنتورهای هوشمند و ارتقا یافته خبر داد و گفت: در برنامه داریم با بهبود وضعیت تولید این نوع کنتورها در کشور، مشترکین قدیمی نیز اقدام به تعویض کنتورهای خود کنند.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ سعید مومنی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادآنلاین پیرامون آخرین اقدامات صورت پذیرفته برای کاهش میزان گازهای گمشده بیان داشت: یکی از اصلی ترین موضوعات برای کاهش میزان گازهای گمشده، نصب کنتورهای ارتقا یافته است. همچنین یکی دیگر از راه های کنترل میزان گازهای گمشده، کنتورهای هوشمند هستند که دارای دقت در سنجش میزان گازهای انتقالی از خطوط هستند چراکه مقداری از این گازهای گمشده به دلیل خطا در اندازه گیری است. همچنین اقداماتی در رابطه با نشت یابی ها در حال انجام است.

وی در باره کنتورهای ارتقا یافته افزود: تا کنون بیش از دو میلیون کنتور ارتقا یافته نصب شده است. این کنتورها فعلا به دلیل مشکلات در تولید برای مشترکین جدید در نظر گرفته می شود اما برنامه داریم تا در سال های آینده سایر مشترکین نیز اقدام به تعویض کنتورهای خود داشته باشند. مومنی با اشاره به اینکه حدود 22 میلیون کنتور در سطح کشور است گفت: تعویض این تعداد کنتور تقریبا 10 سال زمان می برد. اما اگر ظرفیت تولید کنتور در کشور بالاتر رود می توان انتظار داشت این روند تسریع شود.

هزینه کنتورهای جدید برای مشترکین چقدر است؟

مومنی در پاسخ به این سوال گفت: نصب کنتورهای هوشمند هزینه ای برای مشترکین جدید ندارد و برای مشترکین قدیمی نیز در آینده هزینه ای نخواهد داشت.

آخرین اقدامات برای کنترل انشعابات غیرقانون از سوی شرکت ملی گاز

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز در این رابطه گفت: یکی دیگر از پارامترهای موثر در افزایش میزان گازهای گمشده، انشعابات غیرمجاز است که در این زمینه تلاش کرده ایم از طریق گشت های نیروی انتظامی و همچنین گشت ها شرکت گاز کنترل های بیشتری انجام شود و با افرادی که انشعابات غیرمجاز داشته اند به شدت برخورد می شود.