۰ نفر

افزایش ۴۹ درصدی بارش در پاییز ۹۷

۴ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۰۶
کد خبر: 324372
افزایش ۴۹ درصدی بارش در پاییز ۹۷

رئیس مرکز ملی خشکسالی سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در پاییز امسال نسبت به بلندمدت افزایش ۴۹ درصدی بارش ثبت شده است، گفت: طی سه ماه گذشته حدود ۴۰ درصد کل بارش یک سال آبی را دریافت کرده‌ایم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ صادق ضیائیان در این باره با اشاره به اینکه از ابتدای مهر تا پایان آذر ماه ۹۷، کل کشور ۹۱.۴ میلیمتر بارش دریافت کرده است، اظهارکرد: بارش کشور در مدت مشابه در دوره بلندمدت ۶۱.۱ میلی‌متر است بنابراین در قیاس با بازه درازمدت پاییز امسال، ۳۰.۳ میلی‌متر افزایش بارش ثبت شده است که افزایش ۴۹ درصدی بارش را نشان می‌دهد.  

وی ادامه داد: در پاییز ۹۷ استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، اردبیل و خراسان جنوبی به ترتیب ۷۵، ۴۱، ۱۶، و ۱۱ درصد کاهش بارش نسبت به بازه بلندمدت داشتند اما در بقیه استان‌ها نسبت به بلندمدت افزایش بارش ثبت شد و بیشترین اختلاف بارشی برای استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر بود که افزایش بارش مناسبی طی سه ماه گذشته داشتند.

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی افزود: در استان تهران پاییز امسال نسبت به بلندمدت ۵۸ درصد افزایش بارش داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی در مورد وضعیت دمایی کشور طی سه ماه گذشته گفت: دمای کل کشور در پاییز امسال ۰.۴ درجه سلسیوس بیشتر از حد نرمال بود البته دمای مهر و آبان کشور کمتر از حد نرمال بود اما در آذرماه کشور ۱.۹ درجه سلسیوس افزایش دما را تجربه کرد و میانگین دمای پاییز را بالا برد.

ضیائیان با اشاره به اینکه در همه استان‌ها دما بیش از حد نرمال بود، تاکید کرد: استان تهران هم طی سه ماه گذشته، افزایش ۰.۴ درجه‌ای را تجربه کرد. با اینکه تقریبا دمای همه استان‌ها در سه ماه گذشته بیشتر از حد نرمال بود اما استان‌های اردبیل و آذربایجان غربی با ۱.۳ درجه سلسیوس افزایش دما رکورددار شدند.

انتهای پیام