۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بعد از بابک زنجانی، نوبت به مزایده اموال دزد دیگر نفتی رسید/ اموال توقیفی مقدار تخلف شناسایی شده را پوشش می‌دهد

۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۵
کد خبر: 322748
بعد از بابک زنجانی، نوبت به مزایده اموال دزد دیگر نفتی رسید/ اموال توقیفی مقدار تخلف شناسایی شده را پوشش می‌دهد

به گفته مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت در روزهای آتی شاهد برگزاری مزایده اموال ضبط شده کارمند متخلف این شرکت خواهیم بود که سال گذشته به دلیل اختلاس 167 میلیارد تومانی از کشور متواری شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، روز گذشته مدیر اکتشافات شرکت ملی نفت ایران در نشست خبری در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته برای بازپس گیری مبلغ اختلاس شده توسط کارمند خاطی این شرکت گفت: با نزدیک شدن به سالگرد این رخداد تلخ ما در مدیریت اکتشاف تمام تلاش خود را داشتیم تا با بهره گیری از این تجربه، به اصلاح سیستم ها و روش ها و فرآیندهای کاری در حوزه های مالی و اداری اکتشاف و شرکت ملی نفت پرداختیم و به موازات اصلاح ساختار، اقدامات قضایی را نیز در خصوص پیگیری این پرونده با جدیت پیگیر بودیم.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده اختلاس‌گر حوزه اکتشافات شرکت ملی نفت تصریح داشت که: من در مصاحبه های قبلی نیز تاکید کردم که با همکاری قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور قسمت قابل توجهی از اموال و املاک این فرد توقیف شده و بزودی مبلغ ضبط شده از طریق بازپرس پرونده اعلام خواهد شد. همچنین گفتنی است با توجه به اتمام دوره ضبط اموال به زودی مجوز برگزاری مزایده صادر خواهد شد و بخش قابل توجهی از مبلع اختلاس شده به شرکت بازمی گردد.

هندی با تکذیب مجدد اقامت این فرد در کانادا گفت: باور نمی‌کنم این شخص به کانادا رفته باشد و به احتمال زیاد در یکی از  کشور های همسایه پنهان شده است و ما همچنان روند دستگیری این فرد را توسط وکلای حقوقی شرکت پیگیر هستیم. وی ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک این اقدامات منجر به دستگیری و بازگشت فرد متهم به داخل کشور شود.

گفتنی است با توجه به تجربه مشابه مزایده اول اموال اختلاس گر بزرگ نفتی احتمال عدم وجود خریدار برای این بخشی از این اموال وجود دارد ، حال باید منتظر ماند و دید با نزدیک شدن به موعد مزایده اموال و املاک این دزد نفتی، آیا خریداری برای این اموال پیدا می شود یا مانند اموال بابک زنجانی بخشی از آن به فروش نمی رود.