۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

لجستیک ویژه برای هموار کردن قاچاق سوخت به خارج از مرزها/ آقای زنگنه، این حجم از قاچاق صحت دارد

۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۴۶
کد خبر: 322072
لجستیک ویژه برای هموار کردن قاچاق سوخت به خارج از مرزها/ آقای زنگنه، این حجم از قاچاق صحت دارد

​وزیر نفت در گفتگو ویژه خبری چهارشنبه شب هفته گذشته اعداد و ارقام بالای قاچاق سوخت را تایید نکرد چرا که به گفته وی لجستیک و پشتیبانی برای خروج این حجم سوخت از کشور وجود ندارد. اما گزارش ها حاکی از ان است که پشتیبانی خاصی برای قاچاق سنگین سوخت از کشور وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، یکی از مهم ترین دلایل احیای مجدد کارت های سوخت، کنترل و کاهش میزان قاچاق سوخت از سوی مسولین اعلام شده است. چراکه وزیر نفت و معاونینش در مصاحبه ها اکثرا از بی اطلاعی در خصوص میزان قاچاق سوخت صحبت می کنند.

از سویی دیگر در جدیدترین صحبت ها، زنگنه وزیر نفت در خصوص آمار و ارقام قاچاق سوخت مطابق معمول گفت: آمارقاچاق را خدا می داند. وی همچنین در گفتگو ویژه خبری چهارشنبه شب هفته گذشته اعداد و ارقام بالای قاچاق سوخت را تایید نکرد چراکه به گفته وی لجستیکی برای این حجم از قاچاق وجود ندارد.

اما شواهد خبرنگار محلی اقتصادآنلاین حاکی از آن است که در مناطق مرزی کشور، کامیون های حمل سوخت بصورت قطاری و با پشتیبانی خاص خود جاده ها را به سوی مرز طی کرده و به این روش حجم وسیعی سوخت را به بیرون مرزها قاچاق می کنند. 

در این فیلمی که در کانال اقتصادآنلاین منتشر شد نشان می داد که چگونه کامیون های قاچاق سوخت که بصورت قطاری در جاده حرکت می کردند و بنا به تصادف متوقف شده بودند، اقدام به قاچاق گسترده فرآوردهاهی نفتی می کنند. دراین فیلم مشخص است که کامیون های 12 هزار لیتری بصورت قطاری و پشت سر هم در جاده های مرزی حرکت می کنند. 

حال باید گفت جناب آقای زنگنه این حجم وسیع قاچاق سوخت صحت دارد. فقط کافی است به جای تکیه بر گزارش و آمارهای ستادی ارائه شده به شما،  چشم ها را خوب باز کنیم و بجای پاک کردن صورت مساله به فکر حل مساله باشیم.