۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تعیین تکلیف نیروهای قراردادی وزارت نفت در کمیسیون اجتماعی/ بازهم قاچاق سوخت موضوع اصلی کمیسیون انرژی شد

۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۷
کد خبر: 321978
تعیین تکلیف نیروهای قراردادی وزارت نفت در کمیسیون اجتماعی/ بازهم قاچاق سوخت موضوع اصلی کمیسیون انرژی شد

این هفته در کمیسیون اجتماعی مجلس شاهد بررسی طرح ساماندهی نیروهای قرارادادی وزارت نفت خواهد بود. همچنین مسئله قاچاق فرآورده‌های نفتی بار دیگر با حضور مسئولین این وزارت بررسی می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، در هفته جاری کمیسیون انرژی فردا عصر میزبان معاون  برق و انرژی وزیر نیرو و مدیرعامل سازمان انرژی های نو و تجدیدپذیر، مدیرعامل شرکت توانیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی جهت ارائه گزارش در خصوص آخرین وضعیت صنعت برق کشور هستند.

در ادامه این جلسه اعضای این کمیسیون به بررسی طرح یک شوری استفساریه جز یک بند ب ماده ۴۴ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران خواهند پرداخت.

در این روز همچنین در کارگروه ویژه تدوین اساسنامه شرکت ملی گاز ایران ادامه بررسی و جمع بندی مطالب و اساسنامه نهادی شرکت ملی گاز ایران با حضور مسئولان و نمایندگان تام الاختیار وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور ، سازمان خصوصی‌سازی، دیوان محاسبات کشور ، سازمان بازرسی کل کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی انجام می پذیرد.

دوشنبه ظهر کمیسیون اجتماعی به بررسی طرح ساماندهی نیروهای قراردادی وزرات نفت خواهد پرداخت.

در این روز کمیسیون انرژی در کارگروه نفت به ادامه بررسی راه های کنترل مصرف و جلوگیری از قاچاق سوخت با حضور مسئولان و کارشناسان  وزارت نفت (شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، سازمان بهینه سازی مصرف سوخت وزارت کشور، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، وزارت جهاد کشاورزی ) وزارت راه و شهرسازی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، انجمن نفت ایران، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پلیس راهور ناجا ، اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خواهند پرداخت.

همچنین در روز سه شنبه اعضای کمیسیون جلسه ای در خصوص انتخاب و معرفی سه نفر از اعضای  کمیسیون انرژی جهت عضویت در کمیسیون تلفیق رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور در اجرای ماده ۴۱ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی عطف به نامه شماره ۷۸۷۲۱  مورخ 19 آذر 97 نایب رئیس  مجلس شورای اسلامی خواهند پرداخت.

پس از این جلسه، نمایندگان به ادامه بررسی طرح یک شوری افزایش ظرفیت پالایشگاه های میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی با حضور مسئولان و کارشناسان  وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی خواهند پرداخت.

در عصر روز سه شنبه نیز در کارگروه تخصصی کمیسیون اقتصادی نمایندگان گزارش هیات تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی را بررسی خواهند کرد.