۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش 10درصدی صادرات نفت عراق در ماه گذشته/آخرین تلاش‌ها برای افزایش ظرفیت تولید

۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۳۳
کد خبر: 320939
افزایش 10درصدی صادرات نفت عراق در ماه گذشته/آخرین تلاش‌ها برای افزایش ظرفیت تولید

بر اساس آمار اعلامی شرکت فروش نفت عراق حجم صادرات نفت خام در ماه گذشته (نوامبر) به بیش سه میلیون و 809 هزار بشکه افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین، طبق آخرین گزارش ها از تولید و فروش نفت خام عراق، شاهد افزایش 10 درصدی صادرات نفت در این کشور هستیم. این در حالی است که در ماه اکتبر عراق تنها سه میلیون و 200 هزار بشکه صادرات نفت را به کشورهای مقصد خود داشته است.

همچنین گفتنی است این کشور در ماه گذشته میلادی بیش از چهار میلیون و 455 هزار بشکه تولید نفت داشته است که بالتر از میانگین 10 ماهه اخیر است.

لازم به ذکر است که عراق در راستای استراتژی خود برای افزایش درآمد دولتی قصد دارد تولید و صادرات نفت سبک را در سال ۲۰۱۹ به یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد. چراکه عراق که برای عمده درآمد بودجه خود به نفت وابسته است درصدد است ظرفیت تولید نفت خود را از پنج میلیون بشکه در حال حاضر به هفت میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۲۲ افزایش دهد.

در این خصوص وزیر نفت عراق، در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تصمیم موقعیت عراق در بازارهای نفت جهانی را با تولید سه گرید سبک مدیوم و سنگین تقویت خواهد کرد.

گفتنی است عراق دومین تولیدکننده بزرگ اوپک پس از عربستان سعودی بوده و حدود ۴.۶ میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند. عمده صادرات نفت عراق به آسیا صورت می‌گیرد.