۰ نفر

آغاز سرما و افزایش مشکلات مردم مناطق مرزی

وزارت نفت سهمیه گاز مردم را کاهش داده است

۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۰
کد خبر: 319946
وزارت نفت سهمیه گاز مردم را کاهش داده است

نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه، کورین در مجلس گفت: همزمان با کاهش شدید دمای هوا و نیاز جدی مردم به منابع انرژی برای راه اندازی سیستم‌های گرمایشی، ساکنین مناطق مرزی به دلیل کاهش سهمیه گاز با مشکلات فراوانی در حوزه تامین سوخت مواجه شده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، علی کرد ، در رابطه با مشکلات مردم استان سیستان و بلوچستان همزمان با کاهش شدید دمای هوا و نیاز جدی شهروندان ایرانی به منابع سوخت و انرژی برای راه اندازی سیستم‌های گرمایشی و کمبود شدید گاز گفت: کمبود شدید گاز مشکلات بسیاری برای مردم شهر‌های جنوب غربی کشور  به وجود آورده است.

وزارت نفت سهمیه گاز مردم سیستان را کاهش داده است

نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه، کورین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مقصر اصلی مشکلات گاز و سوخت رسانی موجب وزارت نفت و شرکت فراورده‌های نفتی است که سهمیه استان سیستان و بلوچستان را کاهش داده و فرآیند سوخت رسانی را با کندی مواجه کرده است. از طرفی حمل و نقل و توزیع گاز‌های مایع نیز بر عهده شرکت‌های پخش بوده که متاسفانه به درستی و به موقع انجام نمی‌شود.

کرد ضمن تقدیر و تشکر از افراد زحمت کشی که با دلسوزی برای تمام مردم کشور تلاش می‌کنند گفت: ما از وضعیت گاز در شهرستان‌های جنوبی کشور رضایت نداریم، صد‌ها هزار شهروند ساکن در مناطق مرزی از نایاب شدن بسیاری از نیاز‌های حیاتی خود گلایه مندند. همزمان با کاهش شدید دمای هوا و نیاز جدی شهروندان ایرانی به منابع سوخت و انرژی برای راه اندازی سیستم‌های گرمایشی و برطرف کردن سایر نیاز‌های روزانه، ساکنان مناطق مرزی استان سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان‌های خاش و میرجاوه با مشکلات فراوانی در تأمین نیاز‌های خود به انرژی هایی چون گاز مایع رو به رو هستند.

مصوبه انتقال گاز ایرانشهر و میرجاوه بعد 3 سال در هاله‌ای از ابهام

 این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بیش از 3 سال از  مصوبه انتقال گاز به ایرانشهر و میرجاوه می‌گذرد اما تاکنون در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. طرح‌های مطالعاتی به صورت کامل انجام گرفته و ردیف اعتباری آن نیز تامین شده است، اما وزارت نفت اجرای آن را به طور کامل به فراموشی سپرده است.

دولت برای افزایش سهمیه گاز سیستان و بلوچستان گام بردارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: به دلیل کاهش شدید درما و سرمای طاقت فرسای خاش و میرجاوه به دولت توصیه می‌کنیم سهمیه گاز استان را افزایش داده و نحوه توزیع گاز را ساماندهی کند. امروزه تمام مسائل پخت و پز و گرمایی مردم تنها با گاز مایع امکان پذیر است که متاسفانه اوضاع مطلوبی در شهر‌های جنوب غربی وجود ندارد. متولیان مربوطه باید تلاش کنند تا سوخت به میزان و در زمان مناسب در محل‌های ارائه سوخت مایع تامین شود تا مردم با مشکلات کمتری در زمستان مواجه شوند.