۰ نفر

بنزین فعلاً گران نمی‌شود

۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۰:۰۵
کد خبر: 318591
بنزین فعلاً گران نمی‌شود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: فعلاً تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین از سوی دولت و مجلس پیگیری نمی‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، اسدالله قره‌خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برخی احتمالات از افزایش قیمت بنزین، گفت: هرگونه افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی نیازمند مصوبه مجلس است و اکثریت نمایندگان باید با آن موافقت کنند.

وی افزود: این‌که در سال آینده افزایش قیمت بنزین داریم و یا وضعیت چگونه است، به تصمیمات و پیشنهادات دولت در لایحه بودجه سال آینده بستگی دارد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس با هرگونه افزایش قیمت بنزین در شرایط فعلی اقتصادی و معیشتی کشور مخالف‌اند، اظهار داشت: دولت هیچ‌گونه مجوزی برای افزایش قیمت بنزین و دیگر حامل‌های انرژی نظیر گازوئیل نیز ندارد. اگر قصدی برای افزایش قیمت بنزین دارد، باید با ارائه لایحه‌ای، از مجلس مجوز بگیرد.

قره‌خانی تصریح کرد: تصمیم دولت برای احیای کارت سوخت ارتباطی به افزایش قیمت بنزین ندارد و فقط راهی برای جلوگیری از قاچاق و یافتن شکاف‌های قاچاق سوخت است؛ مردم از این بابت نباید نگرانی داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: فعلاً تصمیمی برای افزایش قمیت بنزین از سوی دولت و مجلس پیگیری نمی‌شود، اما این احتمال وجود دارد که دولت در سال آینده از طریق پیشنهاداتی در لایحه بودجه سال 98 نسبت به افزایش قیمت بنزین اقدام کند ولی هنوز چیزی مشخص نیست.

قره‌خانی در پایان با بیان اینکه هرگونه افزایش قیمت بنزین باید با شیب ملایم، منطقی و با لحاظ کردن شرایط اقتصادی کشور صورت گیرد، خاطرنشان کرد: فعلاً نمی‌توان درباره تعیین تکلیف قیمت بنزین اظهار نظر کرد، زیرا یک مسئله ملی و حاکمیتی است.