۰ نفر

ورود مجلس به پرونده تأمین قیر رایگان در سال۹۷

۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۵۶
کد خبر: 317656
ورود مجلس به پرونده تأمین قیر رایگان در سال۹۷

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از حضور وزرای نفت و راه و شهرسازی در نشست فردای این کمیسیون خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، صدیف بدری از نشست ویژه کمیسیون عمران مجلس با بیژن زنگنه وزیر نفت و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: این نشست فردا (سه شنبه 6 آذر ماه) با حضور وزرای نفت و راه و شهرسازی، دادستان دیوان محاسبات و سازمان بازرسی و مسئولان سازمان های و نهادهای مرتبط برگزار می شود.

بررسی نحوه تأمین قیر رایگان برای پروژه های عمرانی در کمیسیون عمران مجلس

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این نشست با هدف بررسی عملکرد دولت در تأمین و توزیع قیر رایگان طبق برنامه های پنج ساله برگزار می شود و دستگاه ها توضیحات خود را ارائه خواهند کرد.

تأکید قانون بودجه 97 بر تأمین 4 میلیون تن قیر رایگان توسط وزارت نفت

وی تصریح کرد: در قانون بودجه سال 97 بر این مسئله تأکید شده که به میزان 3 هزار میلیارد تومان و تناژ 4 میلیون تن، قیر رایگان برای اجرای پروژه های عمرانی اختصاص داده شود، اما وزارت نفت ضمن تعلل در اجرای قانون، در شرایط کنونی قیر را به قیمت روز قیمت گذاری کرده است.

وزارت نفت قیر رایگان را به قیمت کنونی محاسبه می کند

وی ادامه داد: سال گذشته و در هنگام تصویب قانون بودجه سال 97، محصول قیر در هر تن حدود 800 هزار تومان بود، اما در شرایط کنونی هر تن قیر بیش از 4 میلیون تومان قیمت گذاری شده، حال مسئولان وزارت نفت به جای محاسبه قیر با قیمت قبلی، این محصول را برای توزیع رایگان آن به قیمت کنونی محاسبه می کنند.

تأکید مجلس بر تأمین قیر رایگان به قیمت سال گذشته

بدری ادامه داد: مجلس معتقد است که در شرایط کنونی برای توزیع قیر رایگان، این محصول باید به قیمت سال گذشته قیمت گذاری و روند تأمین آن صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: سال گذشته نیز در بهمن ماه؛ وزارت نفت حدود 500 میلیارد تومان کمتر از تعهدات خود قیر رایگان اختصاص داده بود، که در این رابطه نشستی در مجلس برگزار شد و اقدامات لازم برای آن صورت گرفت./