۰ نفر

طراحی مدل جدید برای ساماندهی مصرف سوخت

۱۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۰۶
کد خبر: 313634
طراحی مدل جدید برای ساماندهی مصرف سوخت

عضو کمیسیون انرژی مجلس اگفت:در این مدل تلاش می شود تا تورم حداقلی، تأثیری بر طبقات اجتماعی و ضعیف تر کم باشد و مردم در تأمین سوخت خود به زحمت نیافتند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، علی بختیار ، در خصوص سهمیه بندی بنزین اظهار داشت:در موضوع ساماندهی مصرف سوخت کشور، مدل اقتصادی بر پایه آخرین سناریو را دنبال می کنیم، در این مدل تلاش می شود تا تورم حداقلی، تأثیر بر ی طبقات اجتماعی و ضعیف تر کم باشد و مردم در تأمین سوخت خود به زحمت نیافتند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در تحقیقات صورت گرفته به سناریوی خوبی رسیده ایم که مشغول کار کارشناسی روی آن هستیم که ظرف 2 هفته آتی نهایی کرده و به کمیسیون انرژی آمده تا بررسی و تصویب شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: نمی توان جزییات مدل جدید ساماندهی سوخت را تشریح کرد و باید تا نهایی شدن صبر کرد با این حال قراراست به هر خانواده بر اساس تعداد نفرات سهمیه سوخت ماهانه در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که میزان سهمیه بندی شده بیش از نیاز مصرف یک خودرو است این  امکان فراهم می شود که خانواده ها بتواند مازاد نیاز خود را در سامانه ای به فروش برسانند.

بختیار در ادامه، با بیان اینکه نرخ دوم سوخت تایع شرایط بازار خواهد بود، توضیح داد: برندهای مختلف با کیفیت، خدمات و قمیت های مختلف در جایگاه های سوخت تحت نظارت عرضه می شود.

نمی توان جزییات مدل جدید ساماندهی سوخت را تشریح کرد و باید تا نهایی شدن صبر کرد با این حال قراراست به هر خانواده بر اساس تعداد نفرات سهمیه سوخت ماهانه در نظر گرفته شود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: برندها نیز این امکان را دارند که سوخت مازاد را از مردم خریداری کنند و از یک طرف برای جلوگیری از قاچاق سوخت، سامانه هوشمند سوخت در نظر گرفته شده تا در واقع توزیع عادلانه سوخت انجام شود.

وی گفت: باید بتوانیم منابع حاصل از هدفمندی که به یارانه نقدی  اختصاص دارد را در زمینه اتمام احداث سامانه حمل و نقل عمومی به شکلی مورد استفاده قرار دهیم که منجر به واردات نشود و از سویی تقویت تولید داخلی صورت گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد:مدل ساماندهی سوخت با همکاری مرکز پژوهش های مجلس طراحی می شود که عد از قطعیت بر روی جزییات آن را برای بررسی بیشتر به کمیسیون انرژی ارسال می کنیم.