۰ نفر

هند به دنبال جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای ساخت ذخایر نفتی است

۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۵۷
کد خبر: 307189
هند به دنبال جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای ساخت ذخایر نفتی است

هند به دنبال جذب 1.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری سرمایه گذاری خارجی برای ساخت ذخایر استراتژیک نفتی برای مصون ماندن از نوسانات قیمت نفت است .

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، روزنامه ' اکونومیک تایمز' روز شنبه در گزارشی نوشت هند قصد دارد ذخایر نفتی خود را تا 6.5 میلیون تن افزایش دهد.

افزایش ذخایر نفتی هند باعث می شود که این کشور که شدیدا وابسته به واردات نفت برای تامین انرژی است کمتر در برابر نوسانات نفت در بازارهای جهانی دچار مشکل شود.

هند که نزدیک به 85 درصد از نیاز خود به نفت را از طریق واردات تامین می کند در ماه جاری برای جلوگیری از افزایش فشار بر مصرف کنندگان مالیات بر نفت را کاهش داد.

اچ پی اس اهوجا رییس شرکت ذخایر راهبردی نفتی هند گفت: ما به دنبال تجاری کردن این پروژه برای کمک به سرمایه گذاران هستیم .

این دو مخزن جدید نفتی هند در ایالت های اودیسا در شرق و کارناتاکا در جنوب این کشور ساخته خواهند شد.

مخزن نفتی در ایالت اودیسا دارای ظرفیت ذخیره چهار میلیون تن نفت خام و مخزن نفتی در ایالت کارناتاکا دارای ذخیره 2.5 میلیون تن نفت خواهد بود.

هند هم اکنون دارای ذخایر نفتی زیر زمینی به حجم 5.33 میلیون تن نفت خام می باشد که می توانند نیاز هند به نفت را به مدت 10 روز تامین کنند.

در سال جاری نخستین محموله نفتی متعلق به شرکت ملی نفت ابوظبی در امارات برای ذخایر راهبردی و زیر زمینی نفتی هند، وارد این کشور شد.

این اولین سرمایه گذاری امارات در پروژه نفتی هند است.

اکنون دهلی نو به دنبال جذب سرمایه گذاران داخلی و کشورهایی مانند انگلیس و سنگاپور برای ساخت ذخایر جدید نفتی است.

افزایش قیمت نفت در بازار های جهانی به معنی افزایش قیمت سوخت در بازار های داخلی هند است. هم اکنون قیمت بنزین و گازوئیل در هند به شکل بی سابقه ای افزایش یافته است.

مجموع تقاضای نفت خام هند حدود 4.6 میلیون بشکه در روز است که این کشور را در رتبه سومین مصرف کننده بزرگ جهان پس از آمریکا و چین قرار می‌دهد.

این کشور به دلیل پیشرفت سریع اقتصادی، افزایش طبقه متوسط جامعه و افزایش خرید وسایل نقلیه موتوری بسیار به انرژی احتیاج دارد.

آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می کند که تا سال 2040 هند یک چهارم از انرژی تولیدی در جهان را مصرف کند.