۰ نفر

۵هزار مگاوات برق برای سال آینده باید تولید شود

۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۷:۱۵
کد خبر: 306537
۵هزار مگاوات برق برای سال آینده باید تولید شود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، گفت: باید ۵ هزار مگاوات برق تولید و ۳ هزار مگاوات برق صرفه جویی شود و باید استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه نیروگاه های سیکل ترکیبی و برق انرژی های تجزیه پذیر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، اسدالله قره خانی در تشریح نشست امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت:  وزیر نیرو در نشست امروز کمیسیون حضور یافت و درباره اقداماتی که باید برای جلوگیری از خاموشی ها و تقلیل آن در سال آینده صورت گیرد، توضیحاتی ارائه داد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: 12 برنامه در کمیسیون انرژی ارائه شد که براساس این برنامه ها برنامه ها باید 5 هزار مگاوات برق تولید و 3 هزار مگاوات برق صرفه جویی شود که در این خصوص توضیحات تفصیلی به نمایندگان ارائه شد.

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه نیروگاه های سیکل ترکیبی

وی با بیان اینکه متاسفانه در سال های گذشته در بودجه سنواتی در تبصره 14 وزارت نیرو باید هر آنچه که تحت بهای برق مصرفی دریافت می کند، به حساب سازمان برنامه و بودجه واریز کند، ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه ابتدا نیازهای خود را تامین و سپس بودجه وزارت نیرو را تخصیص می داد که در سال 98 این موضوع باید اصلاح شود.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه نیروگاه های سیکل ترکیبی و برق انرژی های تجزیه پذیر مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: مقرر شد کمیته ای توسط کمیسیون انرژی به همراه مرکز پژوهش های مجلس و وزارت نیرو تشکیل شود تا پیگیر مسائل باشند.