۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

برگ برنده ایران در اقتصاد جهانی/ نفت همچنان می‌تازد

۱۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۵۲
کد خبر: 304565
برگ برنده ایران در اقتصاد جهانی/ نفت همچنان می‌تازد

روز گذشته قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت در بورس نیویورک با ۲.۸ درصد افزایش به ۷۵.۳۰ دلار در هر بشکه رسید و این روند امروز نیز با رشد ۱۴ سنتی و افزایش قیمت به ۷۵.۴۴ دلار در هر بشکه ادامه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، از طرف دیگر قیمت نفت برنت پس از رشد ۲.۵ دلاری در روز گذشته و بسته شدن در قیمت ۸۴.۹۸ دلار در هر بشکه، در روز جاری با ۱۹ سنت کاهش به ۸۷.۷۹ دلار در هر بشکه رسیده است.

روز گذشته قیمت نفت برنت برای ساعاتی بالاتر از ۸۵ دلار در هر بشکه معامله شد که ظرف ۴ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

بنا به گزارشی که بلومبرگ منتشر کرده است، صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در ماه سپتامبر به ۱.۷۲ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است که افت حدود ۲۶۰ هزار بشکه‌ای را نسبت به ماه گذشته نشان می‌دهد.

این کمترین سطح صادرات نفت ایران از فوریه ۲۰۱۶ است. با توجه به اینکه تحریم‌های ایالات متحده علیه صنعت نفت ایران از چهارم نوامبر به صورت رسمی عملیاتی خواهد شد، انتظار می‌رود عقب‌نشینی خریداران ادامه داشته باشد. 

کاهش صادرات ایران تاکنون یکی از عوامل اصلی رشد قیمت بوده است زیرا بازار اطمینان ندارد که روسیه، عربستان و یا سایر کشورهای عضو اوپک تمایل یا توانی برای جبران کامل بشکه‌های از دست رفته نفت ایران یا ونزوئلا در بازار را داشته باشند.