۰ نفر

افزایش اندک قیمت نفت جهانی

۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۵۳
کد خبر: 300384
افزایش اندک قیمت نفت جهانی

قیمت نفت پس از کاهش قابل توجه در جلسه قبل، امروز اندکی افزایش داشت، اما همچنان نگرانی ها از بروز بحران در بازارهای نوظهور و اختلافات تجاری میان آمریکا و چین و تاثیر آن بر میزان رشد تقاضا به قوت خود باقی است.

به گزارش رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 23 سنت، معادل 0.3 درصد افزایش به 78 دلار و 41 سنت رسید. دیروز قیمت نفت برنت 2 درصد کاهش داشت. قیمت نفت برنت در روز چهارشنبه به بالاترین رقم از 22 می یعنی 80 دلار و 13 سنت رسیده بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، قیمت نفت خام آمریکا هم پس از کاهش 2.5 درصدی در روز پنجشنبه، امروز 27 سنت، معادل 0.4 درصد افت کرد و به 68 دلار و 86 سنت رسید.

آژانس بین المللی انرژی هشدار داده که هرچند بازار نفت در حال حاضر شکاف زیادی بین عرضه و تقاضا ندارد و تقاضای جهانی در طی 3 ماه آینده به 100 میلیون بشکه در روز خواهد رسید، اما ریسک های متوجه اقتصاد جهانی در حال افزایش است.

آژانس همچنین در گزارش ماهیانه خود آورده است: «در حالی که به سال 2019 نزدیک می شویم، ریسک احتمالی قابل پیش بینی در برخی اقتصادهای نوظهور مهم قرار دارد که بخش از آن به افت ارزش پول ملی این کشورها در برابر دلار و بالا رفتن هزینه واردات انرژی بر می گردد... علاوه بر این، این ریسک وجود دارد که اختلافات تجاری موجب کاهش رشد اقتصادی شود.»

روزنامه دولتی چاینا دیلی چین امروز در سرمقاله خود نوشت، چین در هیچ مذاکره تجاری ای تسلیم خواست های آمریکا نخواهد شد. این مطلب پس از آن منتشر شده که مقامات چینی از دعوت واشنگتن برای دور جدید مذاکرات استقبال کرده اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دیروز در توئیتر خود نوشت، آمریکا در مذاکرات دست بالا را دارد.