۰ نفر

برق مناطق زلزله زده به زودی وصل می‌شود

۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۱۲
کد خبر: 295663
برق مناطق زلزله زده به زودی وصل می‌شود

مدیرکل دفتر فنی توزیع توانیر با بیان اینکه زمین لرزه اخیر کرمانشاه باعث خروج ۱۰ فیدر از مدار شده بود، گفت: با تلاش نیروهای عملیاتی، امروز برق همه روستاها وصل شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، در پی وقوع زلزله 5.9 ریشتری بامداد امروز در غرب استان کرمانشاه (زلزله ای به بزرگی 5.9 ریشتر ساعت 2 و 43 دقیقه و 25 ثانیه بامداد امروز (یکشنبه) حوالی تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی را لرزاند)، برق مناطق زلزله زده به موجب خروج از مدار پست ها و فیدرهای برق، قطع شد.

میثم جعفرزاده، مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با اشاره به وقوع زلزله 5.9 ریشتری بامداد امروز در غرب استان کرمانشاه، اظهار کرد: در پی وقوع این زلزله، یک پست فشار قوی 63 کیلوولت و سه فیدر 20 کیلوولت از مدار خارج شده که به همین علت  برق بخشی از شهر تازه آباد ثلاث باباجانی وایستگاه پمپاژ آب شهر و حدود 70 روستا دراین شهرستان و شهرستانهای دالاهو و سرپل ذهاب قطع است.

* 10 گروه عملیاتی برق در حال فعالیت هستند

وی ادامه داد: درحال حاضر فقط برق 10روستای دالاهو در بخش گهواره و 15 روستای ثلاث باباجانی قطع است و حدود 10 گروه عملیاتی برق از لحظات ابتدایی در منطقه در حال رفع عیب خطوط و شبکه هستند.

جعفرزاده در خصوص آخرین وضعیت در بخش آب شرب گفت: با توجه به افزایش کدورت آب منابع زیرزمینی در قسمتی از منطقه زلزله زده، آبرسانی با تانکرهای سیار انجام می شود.

وی ادامه داد: از لحظات ابتدایی وقوع زلزله، فراخوان و آماده باش به  استان‌های معین کرمانشاه داده شده و تمامی نیروها در صورت اعلام نیاز آماده اعزام به محل زلزله هستند.

* برق همه روستاهای زلزله زده امروز وصل می شود

مسعود صادقی مدیرکل دفتر فنی توزیع توانیر در این خصوص با بیان اینکه "این زمین لرزه باعث خروج 10 فیدر از مدار شده بود"، گفت: با تلاش نیروهای عملیاتی مستقر در استان، فیدرها دوباره به شبکه متصل شده است .

صادقی با بیان اینکه زمین لرزه باعث قطع شدن برق حدود 20 روستا در منطقه ثلاث باباجانی شد، اظهار امیدواری کرد: با تلاش نیروهای عملیاتی، امروز برق همه روستاها وصل شود.

برپایه این گزارش، مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران گزارش داد، این زلزله در عمق 8 کیلومتری زمین بوقوع پیوست.کانون این زلزله در موقعیت 34.63 عرض شمالی و 46.22 طول شرقی ثبت شده است.

شهرستان ثلاث باباجانی با 38 هزار نفر جمعیت در 136 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.