۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش دکل‌های نفتی آمریکا، تهدیدی برای قیمت نفت

۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۴۷
کد خبر: 294110
افزایش دکل‌های نفتی آمریکا، تهدیدی برای قیمت نفت

تعداد دکل های حفاری فعال نفت و گاز در آمریکا در هفته منتهی به ۱۷ اوت ۲۰۱۸ در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته ۱۱۰ دستگاه افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین، تعداد دکل های نفتی آمریکا در هفته منتهی به ۱۷ اوت ۲۰۱۸ در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته  ۱۰۶ واحد افزایش یافته است. این در حالی است که این تغییرات در هفته گذشته تغییری را تجربه نکرده و در سطح ۱۰۵۷ دستگاه باقی مانده است. تعداد دکل های حفاری فعال نفتی در حوضه پرمین در تگزاس که فعال ترین منطقه تولید نفت در آمریکاست، در هفته گذشته با یک دستگاه افزایش به ۴۸۶ دستگاه رسید. 

همچنین تعداد دکل های حفاری فعال در کانادا نیز در همین مدت با ۳ دستگاه افزایش به ۲۱۲ دستگاه رسید که تنها یک دستگاه از آن مربوط به دکل های فعال نفتی بوده است. لازم به ذکر است که تعداد دکل های حفاری فعال از ابتدای ماه ژوئن ۲۰۱۸  تا هفته منتهی به ۱۷ اوت روندی کاهنده را داشته و با ۲ دستگاه کاهش روبه رو بوده است. یکی از دلایل این کاهش در تعداد دکل ها کمبود ظرفیت انتقال نفت خام از طریق خط لوله در منطقه پرمین و تگزاس است که بر تلاش شرکت های تولیدکننده برای تولید بیشتر نفت خام تأثیرگذار بوده است.

به عقیده کارشناسان روند افزایشی تعداد دکل های نفتی آمریکا می تواند بعنوان اهرمی برای مقابله با رشد قیمت نفت از سوی کشورهای دیگر لحاظ شود.

جدول تعداد دکل های حفاری فعال در آمریکا و کانادا

WhatsApp Image 2018-08-19 at 04.05.52