۰ نفر

نماینده ایران در اوپک:

ترامپ در توانایی عربستان و روسیه برای افزایش تولید نفت تردید کرده است

۲۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۱۱
کد خبر: 284941
ترامپ در توانایی عربستان و روسیه برای افزایش تولید نفت تردید کرده است

نماینده ایران در اوپک گفت: ترامپ احتمالا تردید دارد که عربستان و روسیه بتوانند در سال 2019 نفت بیشتری تولید کنند. رقم افزایش در ماه ژوئن تنها 170 هزار بشکه در روز بوده است. آقای ترامپ آیا این رقم شما را غافلگیر نمی کند؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، یک مقام ارشد ایران به رویترز گفت افزایش قیمت نفت که ناشی از سیاست های تحریمی آمریکا، به رشد اقتصادی چین، اروپا و دیگر مشتریان نفتی صدمه می زند و بسیار شبیه اقدامات تجاری اخیر دونالد ترامپ است.

نماینده ایران در اوپک همچنین به رویترز گفت افزایش تولید اوپک و هم پیمانانش پس از فشار ترامپ، در ماه ژوئن تنها 170 هزار بشکه در روز بوده است که در سال 2019 چندان بیشتر نخواهد شد و همچنین رشد اقتصادی جهان را کند می کند.

درحالی که که ترامپ سازمان کشورهای صادرکننده نفت را به بالا بردن قیمت نفت متهم می کند، ایران، سومین تولیدکننده اوپک می گوید، آمریکا با تحریم ایران و ونزوئلا سبب افزایش قیمت نفت شده است.

حسین کاظم پور اردبیلی توضیح داد: «افزایش قیمت نفت ناشی از سیاست های ترامپ سبب بالا رفتن هزینه انرژی در اتحادیه اروپا، ژاپن و هند می شود و همانند تعرفه های اعمال شده بر این کشورها، بر رشد اقتصادی شان تاثیر منفی می گذارد؛ همچنین این اقدام عربستان و امارات را قادر می سازد تا صورت حساب های خریدهای تسلیحاتی خود به آمریکا را بپردازند.»

این مقام ایرانی گفت ترامپ احتمالا تاکنون از رقم افزایش تولید ناامید شده و تردید دارد که عربستان و روسیه بتوانند در سال 2019 نفت بیشتری تولید کنند.

وی افزود: «این روزها، عربستان از محل ذخایر خود در حال عرضه نفت به بازار است نه از محل تولید اضافی... روسیه نیز نمی تواند بیش از 200 هزار بشکه در روز افزایش تولید داشته باشد. همه آنها از تعداد بشکه های کمی برای سال آینده صحبت می کنند و رشد اقتصادی افت خواهد کرد و شاخص ها روند نزولی به خود خواهند گرفت. »

«میزان افزایش تولید اوپکی ها و غیراوپکی ها در ماه ژوئن به نسبت ماه می تنها 170 هزار بشکه در روز بوده است. آقای ترامپ آیا این رقم شما غافلگیر نمی کند؟»

کاظم پور افزود: «اگر ایران بتواند ظرفیت صنعت ال ان جی (گاز طبیعی مایع) خود را به طور کامل فعال کند، تهران می تواند وابستگی بازار به گاز روسیه را کاهش دهد؛ چیزی که مطلوب آمریکا نیست.»

«ترامپ در مورد وابستگی اتحادیه اروپا و آلمان به گاز روسیه نگران است. چرا ترامپ و شرکت های آمریکایی به همراه شرکت های اتحادیه اروپا برای تامین نیاز اروپا به گاز  در صنعت ال ان جی ایران سرمایه گذاری نمی کنند؟ ایران بزرگ ترین ذخایر گاز را داراست.»