۰ نفر

هشدار جهانگیری تیتر اول رسانه‌های خلیج فارس شد

۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۴
کد خبر: 282300
هشدار جهانگیری تیتر اول رسانه‌های خلیج فارس شد

هشدار اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به کشورهایی که قصد دارند جای ایران در بازارهای جهانی نفت را بگیرند، خبر اول رسانه‌های منطقه خلیج فارس شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جهانگیری در 'همایش روز ملی صنعت و معدن' با اشاره به جنگ روانی آمریکا برای جلوگیری از فروش نفت ایران، گفت: هر کشوری در این مبارزه، قصد داشته باشد جای ایران را در بازار نفت بگیرد، خیانت به ملت ایران و فضای بین المللی کرده و روزی تقاص این خیانت را خواهد داد.
شبکه های تلویزیونی، پایگاه های اطلاع رسانی عرب زبان و حساب های کاربری رسانه های منطقه در شبکه های مجازی این هشدار را به عنوان خبر اول و فوری خود منتشر کردند.
رسانه های منطقه این هشدار ایران را - یک روز بعد از وعده های سعودی ها به 'دونالد ترامپ' برای افزایش تولید نفت با هدف جبران کاهش عرضه احتمالی نفت ایران - مهم خواندند.
این رسانه ها با بیان اینکه ایران مقاومت را به تسلیم در برابر خواسته های آمریکا ترجیح داده است، نوشتند: معاون اول رییس جمهوری ایران با تاکید بر طراحی دولت تهران برای مقابله با تحریم های آمریکا، اعلام کرد که بخش خصوصی کشور می تواند از این پس به صورت شفاف نفت بخرد و آن را در بازارهای جهانی به فروش برساند.
ترامپ رییس جمهوری آمریکا دیروز (شنبه) در حساب توئیتری خود ادعا کرد که موافقت شاه سعودی برای افزایش 2 میلیون بشکه ای نفت این کشور را به دست آورده است . این ادعا در حالی مطرح شد که خبرگزاری دولتی عربستان (واس) با انتشار خبر مکالمه تلفنی ترامپ و 'ملک سلمان'، اشاره ای به این توافق نکرد .
کارشناسان نفتی با اشاره به نبود ظرفیت تولید 2 میلیون بشکه نفت در عربستان گفتند: حتی در صورت کسب این توانایی، اقدام عربستان به معنای نادیده گرفتن توافق کشورهای عضو 'اوپک' است.
15 عضو اوپک هفته گذشته (یکم تیرماه) در صد و هفتاد و چهارمین نشست عادی این سازمان در وین، تصمیم گرفتند توافق پیشین خود مبنی بر کاهش روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه‌ای و رساندن سقف تولید به 32 میلیون و 500 هزار بشکه را حفظ کنند و تنها از مقدار کاهش تولید بیش از تعهد خود بکاهند و پایبندی خود به سقف تولید را به صد درصد برسانند.