۰ نفر

فکری به حال قراردادهای سازندگان تجهیزات بشود

ایجاد فضای لازم برای جدب سرمایه‌گذاری در صنعت نفت

۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۶
کد خبر: 281111
ایجاد فضای لازم برای جدب سرمایه‌گذاری در صنعت نفت

رئیس هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با اشاره به رشد نرخ ارز طی ماه‌های گذشته اظهار کرد: جنس قراردادی که سال گذشته امضا کرده‌ایم را باید امسال تحویل دهیم. با این شرایط افزایش نرخ ارز، باید فکری به حال قراردادهای سازندگان تجهیزات بشود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، رضا خیامیان با بیان اینکه در قراردادهایی که امضا می شود دو موضوع مد نظر است، توضیح داد: یکی از موضوعات تکنولوژی است که مطمئن هستیم در این موضوع مشکل خاصی پیدا نخواهیم کرد. موضوع دیگر مسائل مالی و سرمایه‌گذاری است. در این حوزه اگر فضای کشور به این سمت حرکت کند که التهاب تمام شود بسیاری از ایرانیان سرمایه  دارند و علاقه‌مند هستند در بخش نفت و گاز سرمایه‌گذاری کنند.

وی ادامه داد: باید فضایی ایجاد شود که ایرانیان خارج از کشور هم در ایران سرمایه گذاری کنند. ایرانیان مقیم خارج برای اینکه سرمایه خود را در کشورهای دیگر نگه دارند باید به بانک‌ها پول دهند. آنان اگر مطمئن باشند چنانچه سرمایه خود را به ایران می آورند بازگشت سرمایه خواهند داشت و سود خوبی هم به دست می آورند، این کار را خواهند کرد. باید برای این افراد اطمینان ایجاد کرد.  

رئیس هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با اشاره به افزایش نرخ ارز طی ماه‌های گذشته، گفت: جنس قراردادی که سال گذشته امضا کرده‌ایم را باید امسال تحویل دهیم، با این شرایط افزایش نرخ ارز دولت باید فکری به حال قراردادهای سازندگان تجهیزات بکند. اگر این کار را نکند بسیاری از واحدها دچار مشکل می‌شوند. باید وضعیت سازندگان تجهیزات در قراردادهای امضا شده مشخص شود. مشکلات ارزی مشکل زیادی ایجاد می‌کند.

خیامیان ادامه داد: قرارداد را باید ارزی فکر کنند یا به این موضوع توجه کنند که قیمت مواد اولیه به اندازه میزان ارز تغییر کرده است. یا قراردادها را در قالب فورس ماژور بیاورند و روی آن تعدیل انجام دهند. اگر این کار را نکنند بسیاری از سازندگان ما اذیت می‌شوند.