۰ نفر

چین جایگزین توتال می‌شود

فرصت ۶۰روزه توتال برای مذاکره با آمریکا/ دولت فرانسه هم دست به کار شد

۹ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۵۷
کد خبر: 275202
فرصت ۶۰روزه توتال برای مذاکره با آمریکا/ دولت فرانسه هم دست به کار شد

وزیر نفت از فرصت ۶۰ روزه توتال برای مذاکره با آمریکا خبر داد و گفت:اگر دولت آمریکا با ماندن توتال در ایران موافقت نکند، چین جایگزین این شرکت می شود.

بیژن نامدار زنگنه با بیان اینکه وزارت نفت و کمیسیون انرژی با یکدیگر متحدالنظر هستند که باید در این شرایط سخت همکاری بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند،گفت: دستاورد نشست امروز کمیسیون انرژی تداوم همکاری ها و هفکری ها برای عبور از گردنه شرایط سخت کنونی است.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، وزیر نفت دولت دوازدهم از تشکیل کمیته ای بین وزارت نفت و کمیسیون انرژی به منظور عبور از وضعیت فعلی خبر داد.

اگر توتال برود، شرکت چینی جایگزین می شود

زنگنه با بیان اینکه شرکت توتال در حال حاضر مشغول مذاکره با دولت آمریکا برای ماندن در پروژه فاز 11 پارس جنوبی است، تصریح کرد: شرکت توتال 60 روز فرصت دارد تا با دولت آمریکا مذاکره کند که دولت فرانسه نیز در این 60 روز می تواند با دولت آمریکا برای ماندن توتال در ایران مذاکراتی انجام دهد.

وزیر نفت با بیان اینکه در صورت موافقت دولت آمریکا و استثنا قائل شدن برای توتال، این شرکت در ایران می ماند، اظهار داشت: اگر دولت آمریکا با ماندن توتال در ایران موافقت نکند، چین جایگزین این شرکت می شود.