۰ نفر

وزیر نیرو:

بد مصرفی برق صرفه جویی را بی معنی می کند

۲۸ فروردین ۱۳۹۷، ۲۰:۴۷
کد خبر: 265014
بد مصرفی برق صرفه جویی را بی معنی می کند

وزیر نیرو با اشاره به اینکه پیک سال 97 فرصت مناسبی برای وارد کردن برخی تربیت‌های جدید در صنعت برق است ،گفت:در صورت اصلاح بدمصرفی در بخش انرژی می‌توان منابع جدیدی تامین کرد.

به‌گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، رضا اردکانیان در نشست با مدیران عامل شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسرکشور گفت: در صورت اصلاح بدمصرفی موجود در بخش انرژی می‌توان منابع جدیدی را تامین کرد تا این روند بتواند ما را از سرمایه‌گذاری برای تولید جدید بی‌نیاز کند.
وی افزود: صرفه جوئی زمانی معنا پیدا می‌کند که بدمصرفی وجود نداشته باشد، در صورت اصلاح بدمصرفی موجود بخش انرژی می‌توان منابع جدیدی را تامین کرد تا این روند بتواند ما را از سرمایه‌گذاری برای تولید جدید بی‌نیاز کند.
اردکانیان با تاکید بر اینکه با افزایش جمعیت و شهرنشینی نیاز به منابع زیست محیطی و انرژی افزایش پیدا می‌کند، ادامه داد: بایستی با مدیریت تقاضا بتوان محدودیت منابع را مدیریت کرد. ما ضمن اصلاح بد مصرفی‌های موجود باید بتوانیم با توجه به برنامه‌های سایر بخش‌ها متوجه تقاضاهای پیش‌رو باشیم و با اعلام برنامه‌ها و پیش‌بینی‌های خود به آن‌ها جهت بدهیم.
وزیر نیرو تاکید کرد: این تغییر را یا باید خودمان زودتر ایجاد کنیم یا به مرور زمان این امر بر ما تحمیل خواهد شد چرا که منابع محدود و تقاضا رو به افزایش است و مدل تامین و عرضه پاسخگو نیست. پیک سال 97 فرصت مناسبی برای وارد کردن برخی تربیت‌های جدید در صنعت برق کشور است.
اردکانیان تصریح کرد: به لحاظ حساسیت بالای عملکرد صنعت برق، صحیح العمل بودن آحاد دست اندرکاران آن بسیار حیاتی است چرا که هر نوع بی دقتی در شیوه عملکرد ما می‌تواند در اعتماد میان مردم و حکومت اختلال ایجاد کند.
وی با بیان اینکه امسال پایش مدیریت تقاضا در کشور صورت خواهد گرفت، عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های مثبت این صنعت سطح بالای همکاری میان واحدهای تابع وزارت نیرو در استان‌های سراسر کشور است و نباید این ویژگی مهم را از دست بدهیم. ما برای امنیت ماموریت‌های خود باید فعالیتی هماهنگ داشته باشیم تا اختلالی در خدمات رسانی به مردم به وجود نیاید.