۰ نفر

۵هزار روستا تا پایان امسال گازدار می‌شوند

۱۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۴۵
کد خبر: 262743
 ۵هزار روستا تا پایان امسال گازدار می‌شوند

معاون امور برنامه‌ریزی و پشتیبانی گازرسانی شرکت ملی گاز با بیان اینکه امسال به پنج هزار روستا گازرسانی می شود، گفت: با اجرای عملیات گازرسانی به مناطق جدید شهری و روستایی، 98 درصد شهرهای کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، غلامرضا مشایخی روز یکشنبه با تشریح وضعیت گازرسانی در کشور اظهار داشت: از مجموع 53 هزار روستای کشور، 45 هزار روستا قابلیت گازرسانی دارند که حدود 24 هزار روستا، معادل 78 درصد از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بیش از 78 درصد روستاهای کشور زیر پوشش شبکه گاز قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: پیش‌ بینی می ‌شود با گازرسانی به پنج هزار روستای دیگر، در مجموع معادل 83 درصد روستاهای کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

معاون امور برنامه‌ریزی گازرسانی شرکت ملی گاز با اشاره به وجود یک هزار و 257 شهر در سطح کشور اظهار کرد: تاکنون، یک هزار و 120 شهر معادل 96 درصد شهرهای کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

مشایخی ادامه داد: گازرسانی به 42 شهر در سال جاری در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار دارد و پیش‌ بینی می‌شود با اجرای عملیات گازرسانی، 98 درصد شهرهای کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

به گفته مشایخی، سال گذشته بیش از 67.5 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی به نیروگاه‌های تولید برق کشور ارسال شد که نقش بسیار مهمی در حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی شهرهای کشور داشت.

مشایخی ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌ها و خطوط گازی جدیدی که در حوزه گازرسانی در سطح کشور انجام شده، پارسال در هیچ یک از استان‌های کشور، حتی در سرشاخه‌ها، هیچ ‌گونه افت فشار یا قطعی گاز به وجود نیامد و امیدواریم همین پیوستگی با خدمات مطلوب برای بهره‌مندی مشترکان شرکت گاز از خدمات مناسب در این زمینه وجود داشته باشد.