۰ نفر

آشنایی با سکانداران جدید کشتی صنعت آب و برق

۱۷ اسفند ۱۳۹۶، ۸:۵۳
کد خبر: 256973
آشنایی با سکانداران جدید کشتی صنعت آب و برق

بعد از گذشت شش ماه در نهایت وزیر نیرو تصمیم گرفت سیاست‌های مدیریتی خود را با انتصاب‌های مدیران جدید، جدی‌تر پیش ببرد و بعد از ظهر سه‌شنبه باانتصاب چهار نفر از مسوولان این وزارتخانه حیاتی رسما کار رسمی خود را آغاز کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، علی‌رغم شرایط بحرانی در حوزه آب، تاکنون سکانداری برای آن مشخص نشده بود که همین موضوع نیز وزارت نیرو را به عنوان یک وزارتخانه بلاتکلیف مشخص کرده بود، در نهایت دو روز پیش چهار مسئول جدید ساختمان شیشه ای توانستند حکم انتصاب خود را دریافت کنند.

یکی از این افراد عباس سروش است که به عنوان معاون آب و آبفای وزیر نیرو مشغول به کار شده است. او تا پیش از این عضو هیئت علمی دانشکده عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر بوده اما متاسفانه اطلاعات دقیق تری از رزومه کاری او وجود ندارد و علی رغم پیگیری‌ها از وزارت نیرو، اطلاعاتی از سوابق اجرایی وی بدست نیامد.

یکی دیگر از افرادی که توانست در لیست مسوولان جدید وزارت نیرو جای بگیرد فرهاد یزدان‌دوست بود، او در حال حاضر به عنوان مشاور وزیر در امور بین الملل و سرپرست مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق مشغول به فعالیت است.

در خصوص رزومه علمی و اجرایی وی باید گفت که فرهاد یزدان دوست دانش آموخته دکتری مهندسی در رشته مهندسی عمران- آب، کارشناسی ارشد مهندسی عمران- سازه و کارشناسی مهندسی عمران از انگلستان است. وی با تجربه کاری در شرکت مهندسی مشاور عمران در انگلستان، در سال ۱۳۷۰ به عضویت هیئت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی درآمد و ریاست دانشکده مهندسی عمران، مدیریت طرح و برنامه و معاونت پژوهشی دانشگاه را عهده دار بوده است.

مدیریت تحقیقات کاربردی امورآب وزارت نیرو، ریاست موسسه تحقیقات آب کشور و مدیریت مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری- وابسته به یونسکو از مسئولیت‌های وی در دوره مأموریت او در وزارت نیرو است.

وی از سال ۱۳۹۴ به عنوان معاون بین الملل دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین مشغول فعالیت‌های بین المللی متنوعی از جمله راه‌اندازی پردیس بین المللی چند گرایشی (MIC) بوده است.

راهنمایی هشت پایان نامه دکتری و قریب به یکصد پایان نامه کارشناسی ارشد و انتشار مقالات تخصصی متعدد در زمینه‌های مدیریت بهم پیوسته منابع آب، مدیریت ریسک تاب آور در شبکه‌های آبرسانی و شبکه‌های زهکشی شهری، سازگاری با تغییر اقلیم و مبانی تاب‌آوری در توسعه پایدار از فعالیت‌های علمی وی به شمار می‌آید.

فرهاد یزدان دوست، همچنین سابقه عضویت در هیئت‌های تحریریه نشریات بین المللی وبسیاری از نهادها و انجمن‌های علمی- تخصصی ملی و بین المللی را در کارنامه خود دارد.   مدیر مسئول نشریه آبانگان، عضو مؤسس و رئیس هیئت مدیره انجمن هیدرولیک ایران، عضو شورای مرکزی مدیریت انجمن بین المللی تحقیقات و مهندسی آب و محیط زیست (IAHR)، عضو شورای مرکزی مدیریت شاخه آسیا- پاسیفیک انجمن بین المللی تحقیقات و مهندسی آب و محیط زیست، عضو کمیته راهبری یونسکو در زمینه رسوب و فرسایش (ISI)، عضو شورای مرکزی مدیریت انجمن جهانی رسوب و فرسایش (WASER)، عضو کمیته ملی آب شناسی ایران، عضو کمیته هیدرولوژی سازمان جهانی هواشناسی (WMO)، برخی از فعالیتهای تخصصی- اجتماعی وی در طی سالیان بوده است.

همچنین سازماندهی و مشارکت در برگزاری کنفرانس‌ها و کنگره‌های علمی بین المللی و ایراد سخنرانی‌های کلیدی در مجامع بین المللی از دیگر فعالیت‌های او در این زمینه به شمار می‌آید.

با حکم وزیر نیرو علی اصغر میرزایی به عنوان مشاور وزیر در امور پیگیری‌های ویژه منصوب و رضا انجم شعاع برای دومین دولت متوالی حکم معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزارت نیرو را عهدا دار شد.