۰ نفر

نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان در سیرجان افتتاح شد

۱۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۱۴
کد خبر: 249311
نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان در سیرجان افتتاح شد

نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان با ظرفیت 492 مگاوات همزمان با سفر رئیس جمهوری و با حضور وزیر نیرو و جمعی از مسئولان در شهرستان سیرجان استان کرمان افتتاح شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، مجری طرح ‌های نیروگاهی خصوصی در شرکت تولید نیروی برق حرارتی وزرات نیرو روز پنجشنبه در آئین افتتاح این طرح گفت: در حال حاضر در استان کرمان بصورت عمومی و در سیرجان بصورت خاص ظرفیت نیروگاهی مناسبی در سال‌های اخیر وارد مدار شده و کرمان جزو استان هایی است که به سمت تراز مثبت تولید حرکت کرده است.

مهدی خبازپیشه افزود: با حضور رئیس جمهوری و وزیر نیرو 2 نیروگاه تولید برق دیگر در استان کرمان طی امروز و فردا به بهره ‌برداری می رسد.

وی تصریح کرد: بخش گاز و بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان به اتمام رسیده است و با ظرفیت 492 مگاوات امروز (پنجشنبه) بوسیله رضا اردکانیان وزیر نیرو افتتاح شد و همچنین نیروگاه دیگری امروز توسط رئیس ‌جمهوری در چارچوب افتتاح پروژه گل گهر با حضور نیروگاه گهران افتتاح خواهد شد که ظرفیت این نیروگاه هم 332 مگاوات است و بخش گاز این نیروگاه هم تا آینده نزدیک به بهره‌ برداری خواهد رسید.

مجری طرح ‌های نیروگاهی خصوصی در شرکت تولید نیروی برق حرارتی وزرات نیرو گفت: این 2 پروژه عظیم تولید برق درمجموع 825 مگاوات برق را به شبکه سراسری تزریق خواهند کرد و در واقع مردم منطقه در گام نخست از آن استفاده می ‌کنند و همچنین صنایعی که در این منطقه وجود دارد از ظرفیت بوجود آمده بهره‌ مند خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه عمده مصارف نیروگاه قابل افتتاح به مصارف صنعتی مس و فولاد منتهی می شود، افزود: ظرفیت به وجود آمده از افتتاح پروژه‌ های صنعت برق زمینه ‌ساز اشتغال بیشتر در استان کرمان می شود زیرا زیرساخت این صنایع افزایش و باعث رشد اشتغال در این منطقه می‌ شود.

خبازپیشه با بیان اینکه شهرستان سیرجان جزو مکان هایی است که اشتغال خوبی دارد، عنوان کرد: حدود 300 میلیون یورو در هرکدام از این نیروگاه‌ ها سرمایه‌ گذاری شده است و 2 نیروگاه قابل ‌افتتاح در این روز درمجموع سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌ گذاری داشته اند و امیدواریم بخش نیروگاهی گل گهر هم تکمیل شود.

وی گفت: 70 درصد هزینه نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان از محل صندوق توسعه ملی تخصیص یافته و مابقی سرمایه گذاری نیز بوسیله سرمایه گذاران بخش خصوصی هزینه شده است.

وزیر نیرو به همراه رئیس جمهوری و جمعی از وزیران به منظور بازدید و افتتاح چند پروژه ملی و استانی به استان کرمان سفر کرده است .

براساساین گزارش همچنین همزمان با سفر رئیس جمهوری و وزیر نیرو به استان کرمان 9 پروژه آب و برق افتتاح می شود و 2 پروژه نیز کلنگ زنی خواهد شد.

این دومین سفر استانی رئیس جمهوری در دولت دوازدهم است که به مقصد استان کرمان انجام گرفته است .