۰ نفر

سرما آمریکا را مجبور به خرید گاز روسیه کرد

۸ بهمن ۱۳۹۶، ۲۰:۰۶
کد خبر: 248298
 سرما آمریکا را مجبور به خرید گاز روسیه کرد

در حالی که آمریکا چند بسته تحریم های اقتصادی و مالی علیه روسیه وضع و موانعی را برای صادرات نفت و گاز این کشور به اروپا ایجاد کرده است اما به دلیل سرمای شدید مجبور به خرید گاز فشرده از روسیه شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی کامرسانت، دومین تانکر ویژه حمل گاز روسیه برای انتقال گاز این کشور به آمریکا آماده شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، در گزارش رسانه روسی گفته شده است: کشتی تانکر پرووالیز حامل گاز روسیه برای اعزام به آمریکا آماده شده است و انتظار می رود روز 12 ماه فوریه آینده (23 بهمن ماه) در بندر بوستون آمریکا لنگر بیاندازد.

کشتی تانکر پرووالیز ویژه حمل گاز، ظرفیت حمل 154 هزار و 500 مترمکعب گاز فشرده دارد.

پایگاه اینترنتی روزنامه کامرسانت یادآوری کرد: نخستین کشتی تانکر حامل گاز روسیه برای آمریکا به نام گازلیز روز 24 ماه ژانویه (روز چهارم بهمن ماه) در بندر بوستون لنگر انداخت و در انتظار تخلیه بار است.

آمریکا به دلیل افزایش بهای گاز در سواحل شرقی این کشور بر اثر سرما که به حدود 6300 دلار برای هر هزار مترمکعب رسیده، به خرید گاز از روسیه روی آورده است.

خرید گاز از روسیه برخلاف استراتژی انرژی آمریکا است که کشورهای اروپایی را نیز از واردات نفت و گاز از این کشور منع می کند.

واشنگتن در راستای استراتژی انرژی خود، صادرات گاز فشرده و نفت به کشورهای اروپایی را شروع کرده است و تاکنون چند محموله گاز فشرده به لهستان تحویل داده است.