۰ نفر

بحران آب در تهران جدی است

۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۲۴
کد خبر: 247845
بحران آب در تهران جدی است

به گفته رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، بحران آب در تهران جدی است و باید در این زمینه با مسئولان مربوطه جلسه برگزار می کنیم.

 زهرا صدراعظم نوری با تاکید بر اینکه از سال های گذشته تاکنون مصرف آب بسیار افزایش یافته و میزان ذخیره آب‌های زیرزمینی به شدت رو به کاهش است، گفت: یکی از مشکلات کشور ما کمبود آب است و شهر تهران نیز به دلیل کمبود بارش باران و منابع آبی محدود شده است و اقتضا می کند که در استفاده از این منابع صرفه جویی شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وی در ادامه از برگزاری جلسه‌ کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با شرکت آب و فاضلاب تهران خبر داد و عنوان کرد: این کمیسیون با آب منطقه ای هم جلسات مشترکی را برگزار کرده و راجع به وضعیت ذخیره چاه‌های زیرزمینی و نشت آب پرتی ها در سطح شهر بحث کردند.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران علت نشت آب در برخی معابر پایتخت را فرسودگی لوله‌ها دانست و اذعان داشت: باید از پرت آب جلوگیری به عمل آید و برای رفع این مساله در اسرع وقت تصمیمات لازم اتخاذ شود.

صدراعظم نوری با اشاره به اینکه طی دو دهه آبیاری فضای سبز از طریق آب شرب صورت می‌گرفت، گفت: امروز از طریق هماهنگی که بین سازمان آب و فاضلاب و فضای سبز شهرداری تهران انجام شده آبیاری فضای سبز به صورت صد در صد و به صورت قانونی از طریق چاه های مجاز صورت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: تلاش تمام دستگاه های مسئول بر این است که صرفه جویی در آب ترویج یابد و از آنجایی که مساله آب در شهر پرجمعیتی مانند تهران یک مساله حیاتی است، شهروندان به سمتی حرکت کنند که نحوه صحیح مصرف کردن به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود.