۰ نفر

رکورد شکنی قیمت نفت ایران

افزایش ۱۱دلاری میانگین قیمت نفت ایران/ قیمت نفت سبک ایران به ۶۵دلار و ۷۷سنت رسید

۱۶ دی ۱۳۹۶، ۲۳:۲۳
کد خبر: 242805
افزایش ۱۱دلاری میانگین قیمت نفت ایران/ قیمت نفت سبک ایران به ۶۵دلار و ۷۷سنت رسید

قیمت نفت ایران در واپسین روز سال ۲۰۱۷ رکورد افزایش را شکست و نفت سبک ایران ۶۵ دلار و ۷۷ سنت برای هر بشکه معامله شد، کمترین قیمت برای نفت سبک ایران در ۲۳ ژوئن با رقم ۴۲ دلار و سه سنت برای هر بشکه ثبت شد.

قیمت نفت سبک ایران در ۳۰ دسامبر ۲۰۱۷ نسبت به ۳۰ دسامبر ۲۰۱۶، ۱۲ دلار و ۴۶ سنت برای هر بشکه افزایش یافته است. قیمت نفت سبک ایران در ۳۰ دسامبر ۲۰۱۶، ۵۳ دلار و ۳۱ سنت برای هر بشکه بوده است؛ این رقم در سال ۲۰۱۷، ۶۵ دلار و ۷۷ سنت برای هر بشکه ثبت شد.  به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شانا، میانگین قیمت نفت سبک ایران در سال۲۰۱۶، ۴۱ دلار و در سال ۲۰۱۷، ۵۲ دلار و ۳۶ سنت برای هر بشکه بوده است که نشان دهنده افزایش ۱۱ دلار و ۳۶ سنتی است.

همچنین قیمت نفت خام سنگین ایران در هفته منتهی به ۲۹ دسامبر (جمعه، هشتم دی‌ماه) یک دلار و ۹۷ سنت  برای هر بشکه افزایش یافت و به ۶۲ و ۹۸ سنت برای هر بشکه رسید، این رقم در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۶، ۵۲ دلار و ۸۴ سنت برای هر بشکه بوده است.

 میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، به ترتیب ۳۹ دلار و ۸۹ سنت و ۵۱ و ۷۱ سنت بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز به ۶۳ دلار و ۹۹ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته  یک دلار و ۸۲ سنت افزایش یافته است؛ میانگین قیمت سبد نفتی اوپک در سال ۲۰۱۷، ۵۲ دلار و ۴۳ سنت برای هر بشکه بوده است.

قیمت نفت خام شاخص دبلیو تی آی در هفته منتهی به ۲۹ دسامبر، ۲ دلار و ۱۰ سنت افزایش یافت و به ۵۹ دلار و ۹۷ سنت برای هر بشکه رسید. میانگین قیمت خام دبلیو تی آی در سال ۲۰۱۷، ۵۰ دلار و  ۸۲ سنت بوده است.

در هفته مورد بررسی قیمت نفت خام شاخص برنت با یک دلار و ۶۲ سنت افزایش به ۶۵ دلار و ۶۶ سنت برای هر بشکه رسیده است. میانگین قیمت نفت خام برنت نیز در سال ۲۰۱۷، ۵۴د دلار و ۱۷ سنت برای هر بشکه بوده است.

قیمت نفت خام شاخص‌های دوبی و عمان نیز به ترتیب ۶۳ دلار و ۷۸ سنت و ۶۳ دلار و ۴۹ سنت برای هر بشکه بوده است که نسبت به هفته گذشته به ترتیب یک دلار و ۹۴ و یک دلار و ۵۹ سنت افزایش نشان می‌دهد.