۰ نفر

بنزین ونزوئلا تمام شد

۱۱ دی ۱۳۹۶، ۱۷:۳۲
کد خبر: 241639
بنزین ونزوئلا تمام شد

در آستانه تعطیلات کریسمس و افزایش تقاضا به منظور مسافرت، مردم ونزوئلا شاهد صف های متراکم در ورودی های جایگاه های سوخت و همچنین گرانی روزافزون قیمت بلیط هواپیما و وسایل حمل و نقل عمومی هستند.

ایوان فریتز، یکی از رهبران اتحادیه کارگران نفت ونزوئلا  گفت: «بنزین ونزوئلا تمام شد» اون تشریح کرد که فساد و بی تدبیری‌های دولت مادورو موجب تعطیلی تمام پالایشگاه‌ها شده و اکنون فقط ۲ پالایشگاه در این کشور عملیاتی هستند که تولید مجموع آنها روزانه ۴۰ هزار بشکه بنزین خواهد بود در حالی که تقاضای روزانه کشور ۲۰۰ هزار بشکه است.»

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نفت خبر، یکی از رهبران اتحادیه کارگران نفت ونزوئلا پرده از فساد دولتی که موجب توقف تولید بنزین شده برداشت. به گزارش اویل‌پرایس، برای خرید بلیط هواپیما و اتوبوس باید نصف روز را در صف بود و در مقصد اگز نیاز به تاکسی برای رسیدن به محل داشته باشید، شاید ناگزیر شوید ۶ ساعت کنار خیابان بایستید.

کشوری که بزرگترین ذخایر نفت جهان را در اختیار دارد و روزگاری در اوپک از تولید‌کنندگان اصلی محسوب می‌شد، اکنون با صف‌های طویل در مقابل پمپ بنزین مواجه است که هیچ نتیجه‌ای هم ندارد.

فریتز تأکید کرد که بازگرداندن پالایشگاه‌ها به مدار تولید مستلزم هزینه‌های کلان خواهد بود که دولت در حال حاضر قطعا از پس آنها برنخواهد آمد. تولید نفت ونزوئلا براساس آمار دولت مادورو به ۲/۳ میلیون بشکه در روز رسیده بود ه پایین‌ترین میزان در ۴ دهه گذشته محسوب می‌شد اما این میزان طی دو ماه اخیر به ۱/۹ میلیون بشکه افت کرده و به‌نظر می‌رسد به‌زودی همین میزان نفت نیز تولید نخواهد شد چون کاراکاس برای تبدیل نفت فوق سنگین خود به نفت قابل پالایش، نیازمند واردات نفت سبک از آمریکاست که واشنگتن نیز صنعت نفت ونزوئلا را تحریم کرده است.