۰ نفر

معاون وزیر نفت:

صنعت حفاری ایران به دنبال بازارهای جدید باشد

۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۱۰
کد خبر: 219845
 صنعت حفاری ایران به دنبال بازارهای جدید باشد

معاون وزیر نفت گفت: صنعت حفاری ایران باید به دنبال بازارهای جدید و همکاری های بین المللی باشد و استفاده از الگوی مدیریت سنتی در این مجموعه به هیچ عنوان توجیهی ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، «علی کاردر» امروز (دوشنبه) در آیین تودیع و معارفه مدیران عامل شرکت ملی حفاری ایران بیان داشت: دولت دوازدهم به استفاده از نیروهای نخبه و جوان متعهد است.

کاردر که مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران است، تاکید کرد جوانگرایی در شرکت ملی نفت ایران باید به صورت تدریجی انجام شود و در این مسیر، اصل بهره مندی از خدمات نیروهای باتجربه به صورت مشاور در کنار مدیران جوان رعایت می شود.

وی از حضور نیروهای کارآزموده و بازنشستگان صنعت نفت در شرکت های خصوصی فعال در حوزه نفت و گاز استقبال کرد و گفت: البته این همکاری ها باید محدود باشد.

کاردر خطاب به مدیران شرکت های تابع شرکت ملی نفت ایران، تعیین یک برنامه پنج ساله برای ادامه همکاری با شرکت ملی حفاری را در چارچوب سیاست های کاری جدید خواستار شد.

«در این برنامه تغییر فرآیند، باید شرکت های بالادستی صنعت نفت از محل منابع مالی خود مانند «یی.پی.سی.اف» (EPCF) و دیگر شیوه های جذب سرمایه مانند مدل جدید قراردادهای نفتی به ملی حفاری یاری رسانند.

 یی.پی.سی.اف یکی از انواع تامین مالی طرح ‌هاست که معنی آن طراحی و مهندسی طرح و خرید و سرمایه‌گذاری (تامین مالی) است.

بعضی شرکت‌های برخوردار از توانایی مالی زیاد به این شیوه فعالیت می‌کنند، به این معنی که یا خود تامین مالی می‌کنند یا بانکی را به عنوان پشتیبان مالی همراه دارند.

جلسه تودیع و معارفه مدیران عامل شرکت ملی حفاری ایران، با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و شماری از مدیران شرکت های تابع صبح امروز در سالن هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران برگزار شد.

در این مراسم از «حیدر بهمنی» مدیرعامل پیشین شرکت ملی حفاری ایران، قدردانی و ‌«سپهر سپهری» به عنوان مدیرعامل جدید معرفی شد.

 بیستم شهریورماه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در حکمی سپهری را به عنوان مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت ملی حفاری ایران انتخاب کرد.

سپهری متولد 1347 با تحصیلات کارشناسی مهندسی نفت و کارشناسی ارشد مدیریت است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در زمان دکتر موسی سوری، مجری فازهای 17 و 18 پارس جنوبی، مدیر مهندسی و ساختمان شرکت اروندان و عضو هیات مدیره این شرکت،مدیرعامل پتروشیمی دهدشت،عضو هیات مدیره پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس و سرپرست کارگروه مذاکرات قراردادهای نوین نفتی از سوابق کاری سپهری است.