۰ نفر

آمادگی روسیه برای همکاری با ایران در توسعه میادین نفتی

۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۵۳
کد خبر: 215467
آمادگی روسیه برای همکاری با ایران در توسعه میادین نفتی

معاون وزیر نفت از آمادگی روسنفت روسیه برای همکاری با ایران در زمینه سوآپ نفت خام خبر داد و گفت: این شرکت همچنین علاقه‌مندی خود را برای توسعه میدان‌های نفتی ایران از جمله آزادگان، مارون و یاران اعلام کرده است.

 به گزارش اقتصاد آنلاین، امیرحسین زمانی نیا پس از دیدار با اُتابک کریم اف، معاون بخش بازرگانی شرکت روسنفت، اندری لازو، معاون زمین شناسی ارشد روسنفت و ولادا راساکوا، معاون تجارت گاز روسنفت و هیئت همراه اظهار کرد: این شرکت برای توسعه میدان‌های یاران، مارون، کوپال و آزادگان ابراز علاقه کرده است.

وی تصریح کرد: همچنین این شرکت علاقه‌مند به سوآپ نفت با ایران است و آمادگی خود را برای سوآپ فرآورده‌های نفتی ایران ابراز کرد.

شرکت روسنفت رهبر صنعت نفت روسیه است. فعالیت اصلی این شرکت شامل اکتشاف و استخراج ذخایر هیدروکربن، تولید نفت، گاز و میعانات گازی، انجام پروژه های بالادستی آف شور، فراوری و بازاریابی نفت، گاز و محصولات نفتی در روسیه خارج از آن است. این شرکت در فهرست شرکت‌ها و سازمان‌های راهبردی روسیه قرار دارد.

بخش عمده دارایی‌های روسنفت در روسیه است و در دیگر کشورها از جمله ونزوئلا، کوبا، کانادا، آمریکا، برزیل، نروژ، آلمان، ایتالیا، مغولستان، قرقیزستان، چین، ویتنام، میانمار، ترکمنستان، گرجستان، ارمنستان، بلاروس، اوکراین، امارات متحده عربی، مصر، موزامبیک، عراق و اندونزی نیز سرمایه گذاری کرده است.

جغرافیای فعالیت روسنفت در زمینه اکتشاف و تولید در همه مناطق اصلی نفت و گاز از جمله سیبری غربی و شرقی، مناطق ولگا و اورال و همچنین در خارج از کشور از جمله آمریکای لاتین و جنوب شرقی آسیا است.

روسنفت، بزرگترین شرکت دولتی تولید کننده نفت خام و میعانات در جهان است. سهم شرکت در تولید نفت تقریبا 40 درصد تولید نفت فدراسیون روسیه و 6 درصد تولید جهانی است. میانگین تولید روزانه این شرکت در سال 2016، چهار میلیون و 660هزار بشکه در روز بوده است.